سخنرانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی پیش از خطبه نماز جمعه اراک

در آموزه های آسمانی اسلام، بیشترین مسئولیت در قبال کودکان بر دوش والدین است که به آن حق الولد علی الوالد می گویند زیرا که کودک برکت خانه و نعمت وحسنه ای است که خداوند به پدر ومادر ارزانی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی، روز جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری استان مرکزی طی سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه اراک  ضمن تبریک روز و هفته ملی کودک با اشاره به رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) در وصف کودک گفت:اکرمو اولادکم و احسنو ادبهم یغفر لکم"به فرزندان خود احترام بگذارید و آنان را خوب تربیت کنید تا آمرزیده شوید."

منصوری اظهار داشت : هر کودک نشانی خداوند  بر روی زمین است، نشان عظمت و زیبایی جهان هستی، کودکان گلهای زیبای این عالم هستند نیازمند آب،نور وخاک، غنچه های باغ زندگی که حق حیات،بقا،رشد،تحصیل،شادی،امنیت وبازی دارند.

IMG_4480.JPG

وی با بیان اینکه هفته ملی و روز جهانی کودک در میانه ی ماه مهر از ۱۵ تا۲۱ فرصت خوبی است برای توجه ی بیشتر ما به نیازهای عاطفی و جسمانی و خواسته های کودکان است بیان داشت:  کودکان آسیب پذیرترین گروه در جامعه هستند که بدون تبعیض جنسیتی  و داشتن هویت انسانی می بایست نیازهای اولیه جسمانی و مراقبت های بهداشتی آنها مورد توجه ی ویزه قرار بگیرد. ان شالله که با یاری خداوند وپیروی از رهنمودهای دین مبین اسلام که بیش از مکتبهای دیگر برای حقوق کودکان ارزش قایل شده است با توجه واهمیت به این مقوله، آینده ی کشور ایران اسلامی را با تربیت انسانهایی شایسته ، قانون مدار و ولایی تضمین کنیم.

ایشان افزود: در آموزه های آسمانی اسلام، بیشترین مسئولیت در قبال کودکان بر دوش والدین است که به آن حق الولد علی الوالد می گویند زیرا که کودک برکت خانه و نعمت وحسنه ای است که خداوند به پدر ومادر ارزانی کرده است. انتخاب نام نیکو برای فرزندان،برطرف کردن نیازهای اولیه ی آنها ،تعلیم وتربیت، مهروزی ومحبت و آماده سازی شرایط تحصیل کودکان  بر والدین واجب است.

منصوری اضافه کرد: به لطف الهی که همه ی ما در تمامی فصول سال بیاموزیم که به مقام کودکان احترام بگذاریم تا حس اعتماد به نفس و خودباوری را به آنها هدیه کنیم تا فرزندان ایران اسلامی بتوانند از بسیاری از لغزش ها به دور باشند و زمینه را برای تعالی روحی آنها آماده کنیم.

  احسان منصوری با اشاره به  روز شمار این هفته و شعار محوری «کودکی بهتر، زندگی بهتر» از برگزاری هفته ملی کودک با اجرای برنامه متنوع فرهنگی ،هنری و ادبی از سوی کانون پرورش فکری و با هم‌گرایی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی کودک ،با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی خبر داد.

منصوری تکمیل کرد:ما امسال با دست پر برای هفته ملی کودک آمده‌ایم و پویانمایی «بچه ‌زرنگ» را که نمادی از کودکان سرزمین‌مان است و نشان‌گر هویت، فرهنگ و حب وطن است را از ۱۶ مهرماه همزمان با روز کودک در استان اکران کرده‌ایم. علاوه بر تخفیف ۵۰درصدی بلیت انیمیشن بچه زرنگ برای دانش‌آموزان، در هفته ملی کودک  برای گروهی از کودکان و نوجوانان اکران رایگان خواهیم داشت. 

IMG_4439.JPG

در نهایت با اقامه نماز جمعه و حضور کارکنان و کارشناسان اداره کل و سخنرانی پیش از خطبه های احسان منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =