کد خبر: 331009
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
بازدید 808
کودکان و نوجوانان سرمایه های حیاتی کشور هستند

استاندار همدان گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های حیاتی در آینده کشور شناخته می‌شوند و ایجاد شرایط مساعد برای رشد و شکوفایی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان همدان، استاندار همدان به مناسبت هفته ملی کودک اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری کشور در زمینه آموزش و پرورش، مسئولیت ارائه آموزش‌های ارزشمند به کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

 علیرضا قاسمی‌ فرزاد، افزود: این کانون از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع به افزایش توانمندی‌های نسل آینده‌ساز ایران اسلامی کمک شایانی می‌نماید که به طور مستقیم در پیشرفت و تعالی آینده‌ی کشور تأثیرگذار است.

 وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توسعه توانمندی‌ها و استعدادهای فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان است.

استاندار تصریح کرد: این اقدامات بسیار حائز اهمیت است چرا که آینده کشور در گرو پرورش نیروی انسانی پرتلاش و متعهد با بهره‌گیری از ظرفیت همین کودکان و نوجوانان امروز کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ نیز با داشتن نقش اساسی در تربیت فرزندان، اولین محیطی است که کودکان و نوجوانان در آن با مفاهیم اخلاقی و اجتماعی آشنا می‌شوند.

وی افزود: از این رو، همکاری و هماهنگی میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بسیار حیاتی است و به تدریج می‌تواند مفهوم تعلیم و تربیت را به عنوان یک فرآیند و مسئولیت مشترک برای خانواده‌ها و سازمان‌های آموزشی در نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد گفت: روز جهانی و هفته‌ ملی کودک، فرصت مناسبی است تا به اهمیت این دو عامل، یعنی کانون پرورش فکری و خانواده‌ها، در تربیت نسل آینده‌ی کشور توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید به یاد داشت که کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های حیاتی در آینده کشور شناخته می‌شوند و ایجاد شرایط مساعد برای رشد و شکوفایی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار بیان کرد: به همین دلیل، ایجاد توازن مناسب بین نقش کانون پرورش فکری، تعهد خانواده‌ها و حمایت جامعه و حاکمیت در جهت تربیت درست کودکان و نوجوانان در راستای نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از اولویت‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی است.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن گرامی‌داشت روز جهانی و هفته‌ ملی کودک، امید دارم در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری و سلاله پاک حضرت زهرا(مدظله العالی) حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با تلاش بیش از پیش جهادگران عرصه‌ فرهنگ به‌ویژه فعالان حوزه‌ کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بار دیگر برگی زرین در دفتر پُر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شود و کودکان و نوجوانان ایران‌اسلامی نقش خود را در آینده پرتلالوء میهن اسلامی‌مان بدرستی ایفا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =