فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برنامه زنده رادیو و تلویزیون ایلام:
هفته ملی کودک، فرصتی برای توجه بیشتر به نیازهای کودکان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برنامه زنده رادیویی و پخش زنده تلویزیون مرکز ایلام گفت: هفته ملی کودک، فرصتی برای توجه بیشتر به نیازهای کودکان و جامعه هدف است.

وی در این برنامه زنده رادیویی که همزمان از برنامه (رووژنا) سیمای استان هم پخش می شد، ادامه داد: روز جهانی و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می‌شود. در این هفته، اقداماتی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد.

رستگار ادامه داد: به منظور ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای
برنامه‌ها، ستاد گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک، با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در استان با همکاری سارمان ها و ادارات مختلف برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته شده ‌است.

وی گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه محسوب می‌شوند و آینده سازان کشور هستند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه آنهاست.کانون همیشه سعی کرده محل پرورش فکر و اندیشه کودکان باشد. هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای  آنکه خانواده، جامعه، مسئولان را به حوزه کودک معطوف کند؛زیرا  همه ما در برابر کودکان سرزمین مان مسئول هستیم.

رستگار ادامه داد: کمک به توسعه مهارت‌های کودکان امروز به عنوان
شهروندان بزرگسال فردای جوامع، وظیفه همه ماست و  کودکان هدایای هایی الهی اند و همه امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم؛ بنابراین هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه است.

وی تصریح کرد: کودک حق دارد از محبت سرشار والدین، از بازی های کودکانه ای که زمینه ساز رشد و تعالی آن است و امنیت لازم برخوردار و زمینه رشد معنوی اوست بهره مند شود.

وی ادامه داد: نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است که پدر
و مادر و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعدادهای جسمی و معنوی او را فراهم سازند و برای تربیت درست او برنامه ریزی داشته و
زمینه رشد، آموزش و تعالی معنوی او را فراهم کنند.

این مسئول فرهنگی گفت: ما در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و
نوجوانان استان با کمک مربیان دلسوز و متعهد و متخصص و همراهی اعضای محترم ستاد استانی گرامیداشت هفته ملی کودک برنامه هایی پیش بینی کرده ایم تا در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی در سراسر استان هفته خوبی
را برای کودکان ایلامی برگزار کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان ایلام ادامه داد: هفته ملی کودک، فرصتی است برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان؛ این پیام آوران کوچک آشتی، مهربانی و راستی و فرصتی است تا یکبار دیگر به یاد بیاوریم در کنار ما انسان‌های معصوم و کوچکی زندگی می‌کنند که آینده آنها در گرو تصمیم گیری‌های صحیح علمی و کارشناسی شده امروز ماست که وظیفه داریم همواره در جهت ارتقاء حقوق آن‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به روزشمار این هفته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روزشمار هفته ملی کودک را به این ترتیب اعلام کرده است:۱۵ مهر: (کودک، صلح، امنیت، محیط زیست)، ۱۶ مهر: (کودک، زندگی، سلامت، رشد)،۱۷ مهر: (کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی)، ۱۸مهر:(کودک، خانواده،هویت، عدم تبعیض)، ۱۹مهر: (کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت)، ۲۰ مهر:(کودک،
گذشته، حال، آینده) و ۲۱ مهر: (کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر.

هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر امسال برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان برنامه‌های این هفته هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =