دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز / رشد «نهال سبز کودکی» در هشتگرد

مراکز ثابت و سیار کانون کرج و هشتگرد با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری روز جهانی و دومین روز هفته ی ملی کودک را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، روز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ همزمان  با روز جهانی و دومین روز هفته‌ی ملی کودک، ۲۷ نفز از دانش اموزان دبستان مسلم ابن عقیل میهمان مرکز شماره ۱ کانون در کرج شدند.

فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی «هفته‌ی ملی کودک»،قصه‌گویی قصه‌ی«آش سنگ»،کار خلاق در قالب کاردستی و تصویرسازی برای این دانش آموزان اجرا شد.

دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز / رشد «نهال سبز کودکی» در هشتگرد

بازدید از نمایشگاه آثار اعضای مرکز شماره ۱ کانون کرج و پذیرایی بخش انتهایی این ویژه برنامه بود .

اجرای ویژه برنامه‌ی «نهال سبز کودکی» در مرکز هشتگرد

با توجه به نام گذاشتن روز ۱۶ مهر با عنوان«کودک،رشد،سلامت و زندگی» مرکز کانون در هشتگرد با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ  ویژه برنامه‌ی نهال سبز کودکی را برگزار کرد.

 دراین برنامه که با حضور دانش آموزان پایه اول و دوم مدرسه اوج دانش برگزار شد برنامه های مختلفی از جمله قرائت قرآن و سرود ملی،معرفی وقایع هفته ملی کودک ،معرفی فعالیت‌ها و عضویت رایگان در کانون ، جنگ شادی و نمایش طنز با عنوان جادوگر کثیفی پیرامون بهداشت محیط  و بازی های گروهی اجرا شد.

اجرای کارگاه های بهداشت و معاینه رایگان و گفتگو در حوزه های تخصصی سلامت کودک با موضوع «بهداشت دهان و دندان»حضور دکتر «نیلوفر حسن زاده» دندانپزشک و «فاطمه ویسه» روانشناس بالینی و «مستانه مرادی» مسئول پیشگیری از سوانح  کودکان و «معصومه زاهد» کارشناس تغذیه  بار یکودکان اجرا شد.

دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز / رشد «نهال سبز کودکی» در هشتگرد

 معرفی روز جهانی تخم مرغ و غذای سالم، پذیرایی از کودکان با میوه و  تخم مرغ پخته شده به عنوان خوراکی‌های سالم از دیگر برنامه‌های این مرکز بود .  

در این ویژه برنامه همچنین  دانش اموزان از نمایشگاه آثار اعضا ی کانون مرکز هشتگرد بازدید کردند.

در پایان نیز  نشست  هم اندیشی با کارشناسان اداره بهداشت و مسئول مرکز پیرامون راههای ارتقاء سلامت روان کودکان برگزار شد.

 در مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز همکاران،به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک  با حضور ۴۰ نفر  از دانش آموزان پسر پایه دوم دبستان پدیده البرزبرنامه‌هایی  از جمله  معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،  قصه گویی خوشمزه ترین کلوچه، کاردستی کاغذ و تا و بازی و سرگرمی را انجام دادند .

دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز / رشد «نهال سبز کودکی» در هشتگرد

پذیرایی از دانش آموزان پایان بخش این برنامه بود .

فعالیت های فرهنگی کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ

کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هم دومین روز فعالیت خود در هفته‌ی ملی کودک را به حضور در مدارس روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اختصاص داد.

دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز / رشد «نهال سبز کودکی» در هشتگرد

امانت و روخوانی کتاب، نقاشی، کاردستی با روش کاغد و تا، نمایش فیلم و بازی و سرگرمی  از فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز بود .

دیگر مراکز کانون استان نیز فعالیت های مشابهی را برای این روز اجرا کردند. 

گفتنی است فعالیت های هفته ملی کودک از ۱۵ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲بر اساس روز شمار هفته ملی کودک و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری برنامه های دومین روز هفته ملی کودک در مراکز البرز 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =