کد خبر: 331366
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
بازدید 169
پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک

استاندار گلستان در پیامی روز جهانی و هفته گرامیداشت کودک را به تمامی مردم شریف استان خصوصاً کودک ، خانواده ها و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به نقل از پایگاه  اطلاع‌رسانی استانداری گلستان متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جایگاه و اهمیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت آدمی در مبانی دینی و علم روان شناسی مدرن مورد توجه جدی بوده است.

به عقیده کارشناسان و صاحبان نظر و عقیده دوران کودکی دوران منحصر به فردی است که می تواند در تغییرات آینده اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی یک سرزمین موثر باشد.

استان گلستان به عنوان استانی با قدمتی سترگ و بهره مندی از چهره های برجسته در تاریخ علم، ادب، فرهنگ و هنر ایران زمین همواره کوشیده است نگاه عمیقی به خانواده و روند تربیتی کودکان در این محیط انسان ساز و مدرسه به عنوان اولین مرکز آموزش اجتماعی کودکان داشته باشد.

اهمیت دوران کودکی و نوجوانی در استان به گونه ایست که گلستان در دو طرح پاک ( پرورش اوان کودکی) و نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در سطح ملی پایلوت شده تا بتواند نمونه ارزشمند را شکل و به کل کشور ارائه دهد.

موفقیت گلستان در این دو طرح بگونه ای بوده که توانسته است در طرح پاک محتوای مورد نیاز مبتنی بر مبانی دینی و مهارت های اجتماعی را با کمک دانشگاه های معین تهیه نماید و تاییدیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را اخذ نماید و در طرح نماد نیز اقدامات ارزشمند و تأثیرگذاری را به انجام رساند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی کودک و هفته کودک به تمامی مردم شریف استان خصوصاً کودکان، خانواده و فعالان عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، امیدوارم با تلاش هایی که در عرصه کودک و نوجوان در استان صورت می گیرد شاهد شکل گیری نسلی پویا، متفکر و قدرشناس باشیم

علی محمد زنگانه

استاندار گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =