کاشت نهال به نام چهار تن از نامداران یزدی در آرامگاه پدر ادبیات کودک و نوجوان

با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاههای مختلف شهرستان یزد و حضور اعضای مرکز فرهنگی، هنری شماره 4 و فراگیر یزد چهار اصله نهال به صورت نمادین در کنار آرامگاه استاد مهدی آذر یزدی کاشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در سومین روز از هفته ملی کودک، در کنار آرامگاه زنده‌یاد مهدی آذر یزدی پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان ایران، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان "یک نهال به یاد یک اندیشمند" با حضور جمال قهرمانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، محمدحسن منصوری‌زاده ریاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، علی سعیدی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا برزگر ریاست سازمان پسماند شهرداری، محمدرضا میرجلیلی مدیر خدمات شهری شهرداری و جمعی از کارشناسان شهرداری مناطق چهار و پنج یزد، برگزار شد. سخنرانی جمال قهرمانی و سیده عالیه قوامی، قرائت بخشی از بیانیه حقوق کودک توسط آتنا امامی، اجرای سرود "قصه" توسط اعضای گروه سرود مرکز شماره ۴ یزد، از برنامه های این مراسم بود.
 کاشت نهال به نام چهار تن از نامداران یزدی در آرامگاه پدر ادبیات کودک و نوجوان

مسئولان به جهت ادای احترام به مشاهیر نامی شهر یزد و به نام اندیشمندان بزرگواری چون شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی، زنده یاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، زنده‌یاد دکتر ایرج افشار و زنده‌یاد مهدی آذر یزدی، یک نهال نارنج را با تمثال مبارکشان، زینت بخشیدند تا با این حرکت ارزشمند، آرامگاه آذریزدی را به نارنجستان فرهنگ و هنر و ادب تبدیل کنند و مردمان شهر میراث جهانی یزد با حضورشان در زیر سایه‌ درختان نارنج، قصه‌های خوب را برای بچه‌های خوب بخوانند؛ باشد که ماندگار بماند.
 کاشت نهال به نام چهار تن از نامداران یزدی در آرامگاه پدر ادبیات کودک و نوجوان

مقرر شد نهال‌های نارنج اهدا شده از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد،‌ در فصل درختکاری در جوار آرامگاه زنده‌یاد مهدی آذر یزدی کاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =