پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، طی پیامی هفته ملی و روز جهانی کودک را به تمامی کودکان و نوجوانان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در پیامی به مناسبت هفته ملی کودک بر توجه به مظلومیت کودکان فلسطین و غزه تاکید کرد.

یعقوبعلی نظری در ابتدای این پیام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نوشته است: ((حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسألۀ کودک و نوجوان را چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند من خیال می­کنم خیلی از آنهایی که مسئولند از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند))

متن کامل این پیام بدین شرح است: 
هفته ملی و روز جهانی کودک، روز همبستگی دنیا برای حمایت از کودکان است. روزی که به همه ما یادآور می‌شود باید حقوق کودکان را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم.

روزی که به ما یادآور می­شود کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود. آموزش و پرورش رایگان، بازی و شادی، آرامش، غذای سالم، آب و هوای پاک حق هر کودک است. من این روز ارزشمند را به همه کودکان سرزمینم، شادباش و تبریک می­گویم و آرزو می‌کنم همه مردم دنیا برای برآوردن حقوق مسلم و اولیه کودکان تلاش کنند. 

با نگاهی به فرمایشات گرانقدر رهبر فرزانه­ انقلاب اسلامی در «بیانیه­ گام دوم انقلاب» و نظر به اهتمام ویژه­ ایشان به کودکان و آینده­‌سازان ایران عزیزمان، ضمن گرامی‌داشت هفته ملی کودک از شما فرزندان عزیز دعوت می­‌کنم هم قدم با دومین گام انقلاب اسلامی با پشتوانه­ ایمان و اراده و امید برای ساختن این مرز و بوم کوشش کنید. 

شعار هفته ملی کودک این است: «کودکی بهتر، زندگی بهتر» و همه ما خوب می‌دانیم: که هفته ملی کودک فرصتی است برای آگاهی رساندن و بهانه­‌ای است برای معطوف نمودن توجه جامعه به نیازها و خواسته­‌های کودکانمان. زمانی که به آن‌ها بیشتر بیندیشیم، زندگی بهتری را برایشان رقم بزنیم تا آن‌ها کودکی بهتری را تجربه کنند.   

بنابراین تلاش می‌کنیم که دست‌های کودکان این سرزمین پر از روشنی و امید و نور باشد تا کودکی امروزشان سرشار باشد از طراوت و تازگی و شادمانی. 

امید که آرامش و ایمان به خدا، نصیب همه کودکان باشد چرا که ایمان، سنگر محکمی است که راه را بر ورود دشمنی­‌ها و کینه­‌ها می­‌بندد و دل را آرامش می­‌بخشد. 

این روزها همزمان با بزرگداشت هفته ملی کودک ، همراهی و همدردی خود را با کودکان مظلوم فلسطین و غزه و خشم و انزجار خود را از پایمال شدن حق این کودکان به جهانیان اعلام می کنیم. در کنار بارگاه مطهر رضوی و همراه با دل‌های پاک کودکان و نوجوانان ایران اسلامی همبستگی خود را با کودکان مظلوم فلسطین و غزه اعلام داشته و از خداوند مهربان می خواهیم شادی، آرامش و امنیت را به دنیای آن‌ها هدیه کند.

از قلب تپنده جهان اسلام، مشهد الرضا علیه السلام و از سرزمین پرگهر و هنرخیز خراسان رضوی برای تمام کودکان دنیا بهترین آرزوها را دارم.   

یعقوبعلی نظری 
استاندار خراسان رضوی 

لینک خبر درسایت استانداری: 

https://ostandari.khorasan.ir/RContent/5IK9APR-%D8%AA%D8



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =