استقبال کودکان و نوجوانان قیداری از برنامه‌های مرکز

همزمان با هفته ملی کودک کگودکان و نوجوانان شهرستان قیدار از برنامه‌های فرهنگی هنری مرکز استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ زینب علی بیگلو مربی مسئول مرکز قیدار اظهار داشت آیین بزرگداشت هفته ملی کودک با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونت آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهر قیدار نبی (ع) و بخشدار بخش مرکزی، کارشناسان پلیس راه، معلمان، مربیان، اولیای تربیتی و دانش آموزان مدرسه شهید باهنر با عنوان ویژه برنامه «کودک، امید، زندگی»، با هدف افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد آحاد جامعه در خصوص ایمنی و سلامت  کودکان، فرهنگ سازی در جهت افزایش فعالیت بدنی کودکان و ایجاد بستری مناسب برای نشاط و شادی کودکان، افزایش آگاهی جامعه نسبت به رشد و تکامل همه جانبه کودکان در فضای کتابخانه مرکز قیدار برگزار شد.

کثیرلو مدیر آموزش و پرورش منطقه قیدار در ویژه برنامه «کودک، امید، زندگی» ضمن تبریک ایام مبارک هفته نیروی انتظامی و هفته ملی کودک بیان نمود نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است که پدر و مادر و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعدادهای جسمی و معنوی او را فراهم سازند و باید برای تربیت درست برنامه ریزی داشته و زمینه رشد، آموزش و تعالی معنوی او را فراهم کنند.

کثیرلو گفت خانه‌ای که در آن کودکی می‌خندد تاریک و سرد نخواهد بود و دلی که عشق به یک کودک در آن رخنه کرده هرگز غم و تنهایی را تجربه نخواهد کرد. بی شک اصل و اساس انسان بودن را در کودکان باید جستجو کرد.

از آنجایی که در تعلیم و تربیت اسلامی توصیه‌های اکیدی در رابطه با احترام به کودک بیان شده، روز جهانی کودک تنها یک روز برای جشن و شادی کودکان نیست بلکه یادآوری وظایفی است که بزرگترها نسبت به کودکان برعهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش به ارتباط موثر معلمان و مربیان کانون در جهت ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در فعالیت‌های اسلامی و فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت مدارس و کانون در پرورش، تقویت خلاقیت و بروز استعداد کودکان و نوجوانان و تربیت نسل متعهد و انقلابی به عنوان آینده ساز جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در ادامه برنامه سرگرد علی بیگلو اظهار داشت کودکان در واقع سرمایه‌های آینده جامعه هستند و برای رشد و بالندگی خود حقوقی دارند که خانواده و جامعه باید آنها را بشناسد و به او اعتماد کنند تا او نیز بتواند به والدین و جامعه خود اعتماد کند. محیطی مناسب برای زندگی کودک زمانی لذت بخش است که حق و عدالت در جریان باشد.

افزایش آرامش و احترام و رفع نگرانی محیطی، برای کودکان جز اهداف روز جهانی کودک محسوب می شود که جامعه و خانواده باید این اصول را رعایت کنند.

 علی بیگلو بیان کرد لازم است در طول سال تحصیلی توصیه‌های مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار گرفته و به فرزندان خود نکات مهم امنیتی و سلامتی و کاربرد و اهمیت  تابلوهای راهنمایی و رانندگی را اموزش دهند.

در ادامه برنامه دانش آموزان در کارگاه قصه گویی خلاق، کتابخوانی، کاردستی و مسابقه شرکت نمودند.

پایان بخش برنامه«کودک، امید، زندگی»، بیان خاطرات خوب کودکی توسط مسئولین حاضر در جلسه و   تقدیر از کارشناسان پلیس راه و دانش آموزان موفق قرآنی و فعالیتهای فرهنگی وهنری بود.

 امید است روز جهانی و هفته ملی کودک برای کودکان ایران و همه کودکان جهان پر از صلح و آرامش، دل‌هایشان پر از شادی و لبخند مهمان همیشه‌ی لبانشان باشد و آرزو می‌کنیم، همه ما بزرگترها بتوانیم زمینه به بار نشستن استعداد و توانمندی همه آینده‌سازان این سرزمین پرافتخار را فراهم آوریم.

استقبال کودکان و نوجوانان قیداری از برنامه‌های مرکز

استقبال کودکان و نوجوانان قیداری از برنامه‌های مرکز

استقبال کودکان و نوجوانان قیداری از برنامه‌های مرکز

استقبال کودکان و نوجوانان قیداری از برنامه‌های مرکز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =