ویژه برنامه «کودکان مقاومت و قصه‌های نظم و امنیت» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون ظرفیتی است برای اینکه آگاهی، بصیرت و بینش در مخاطبان ایجاد کند تا این باور در آنان شکل بگیرد که برای تحقق نظم نوین جهانی، تاثیر کودکان و نوجوانان توانمند انکارناپذیر است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه «کودکان مقاومت و قصه‌های نظم و امنیت» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد.

تنها چند ساعت از حمله‌ی ناجوانمردانه به بیمارستان المعمدانی و بمباران وحشیانه‌ی مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد. اتفاقی که همه‌ی وجدان‌های بیدار و آگاه دنیا را در بهت و حیرت فروبرد و به واکنش واداشت. امروز در ایران نیز عزای عمومی اعلام شد تا مردم غزه بدانند که قلب‌های مردم ایران همراه آنان است و چشم‌هایشان نگران.

اعضا، که محیط امن کانون را محلی برای شادی و نشاط و پرورش استعدادها می‌دانند، امروز، اما، با سکوت و غم برای حضور در ویژه برنامه «کودکان مقاومت و قصه‌های نظم و امنیت» آمدند و این پیام را می‌شد در چهره‌های تک‌تکشان خواند که:«بنی آدم اعضای یک پیکرند...».

برنامه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و پس از آن گروه موزیک نیروی انتظامی سرود جمهوری اسلامی را نواخت و در ادامه مدیرکل کانون، که برای خیرمقدم به مهمانان به جایگاه دعوت شده بود، سخنان خود را با ابراز غم و اندوه و تسلیت به همه‌ی بازماندگان و داغدیدگان فلسطینی آغاز کرد و گفت: حملات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی هم‌زمان شد با هفته ملی کودک، که قرار بود کودکان در هفته‌ی متعلق به خود شاد باشند، اما این اتفاق، کام همه را تلخ کرد.

محمدرضا سالاری ادامه داد: در هفته ملی کودک، برنامه‌های فراوانی برای مخاطبان در کانون استان برگزار شد و حدود ۴۰۰۰ کودک و نوجوان از آن بهره‌مند شدند، اما در کانون، کودکان غزه را فراموش نکردیم و هفته‌ی جاری را به آنان اختصاص دادیم که همکاران در سراسر استان در حال اجرای برنامه‌ها هستند.

وی، هم‌چنین، افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خویش به مسئله فلسطین اشاره کرده‌اند و با صراحت از نابودی اسراییل خبر داده‌اند؛ هنگامی که ما اتفاقات اخیر را در کنار واکنش جامعه جهانی مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چقدر به تحقق این وعده نزدیک هستیم و طوفان الاقصی اولین مرحله فروپاشی اسراییل است و این حرکت، پیروزی را برای فلسطین رقم زده است.

سالاری خاطرنشان کرد: ناتوانی این رژیم کودک‌کش، در جنگ واقعی و زمین نبرد، بر همگان آشکار شده و حریف مجاهدان فلسطینی نشده، لذا با این جنایت به دنبال غلبه بر مردم فلسطین است، اما با این حرکت و این جنایت نابودی خود را نزدیک‎تر کرد.

مدیرکل کانون با اشاره به بمباران شب گذشته در بیمارستان غزه، آن را جنایتی هولناک خواند و گفت: رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمام قوانین جنگ، اتفاقی را رقم زد که بدون چراغ سبز آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌ها امکان‌پذیر نبود و همین باعث شد جهان با بینش بیشتری به قضیه جنگ اخیر نگاه کند.

سالاری سپس با برشمردن خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای مخاطبان، آن را ظرفیتی دانست برای تحقق رسالت کانون که همان توانمندسازی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان است و ادامه داد: در موضوع اخیر نیز برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده شده تا آگاهی، بصیرت و بینش در مخاطبان ایجاد شود و این باور در آنان شکل بگیرد که برای تحقق نظم نوین جهانی، تاثیر کودکان و نوجوانان توانمند انکارناپذیر است.

وی در بخشی از سخنان خود به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم اشاره کرد و ضمن دعوت از همگان برای شرکت در این رویداد به همکاری‌های گسترده‌ی کانون و پلیس راهور اشاره کرد و محورهایی را برای قصه‌گویی برشمرد.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود حاضران را دعوت کرد تا با طنین‌انداز کردن فریاد مرگ بر اسراییل، حمایت خود را از همسالان خود در غزه اعلام کنند و از جنایتکاران صهیونیستی برائت بجویند.

در ادامه، معاون فرهنگی، اجتماعی و انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، گفت: همه‌ی کودکان برای ما مهم هستند و به همین سبب با رنج هرکدام از آنان ما هم ناراحت می‌شویم.

سرهنگ رحیمی سپس به نقش مهم کودکان در امر فرهنگسازی اشاره کرد و از کودکان خواست در مواردی که بزرگترها در رانندگی و... قانون را رعایت نمی‌کنند، به آنان تذکر بدهند و بخواهند که به قانون احترام بگذارند.

پخش نماهنگ‌های تاثیرگذار، اجرای سرود، اثرخوانی عضو نوجوان کانون، شعرخوانی علیرضا سنچولی، شاعر برجسته استان و قصه‌گویی، دیگر بخش‌هایی بود که برای این ویژه برنامه تدارک دیده شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =