نشست آشنایی قصه‌گویان با قصه‌گویی کسب‌وکار

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست آشنایی قصه‌گویان با قصه‌گویی کسب‌وکار را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در آستانه برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۲، نشست آشنایی قصه‌گویان با قصه‌گویی کسب‌وکار با حضور سیروس داودی دکترای مدیریت در کسب‌وکار، معاون فرهنگی کانون و جمعی از کارشناسان و مربیان استان برگزار شد.
داودی در این نشست با ارائه بیوگرافی مختصری از افراد موفق در زمینه کسب‌وکار و کارآفرینی، دلایل اصلی اینکه چرا قصه‌گویی در کسب‌وکار مهم است را شرح داد.

نشست آشنایی قصه‌گویان با قصه‌گویی کسب‌وکار
وی داستان‌سرایی را به جهت اینکه می‌توان با مخاطبان مورد نظر ارتباط برقرار کرد، مهم دانست و افزود؛ داستان‌سرایی می‌تواند افراد با پیشینه‌های مختلف را گرد هم آورد و احساس مشترک را در آن‌ها به وجود آورد.
ایشان داستان‌سرایی را ابزاری برای بازاریابی عنوان کرد و آن را راهی برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به دیگران دانست تا از این طریق احساسات مخاطب را درک کرده و در یک سطح با آن ارتباط برقرار کرد.
میهمان برنامه در ادامه به روش‌های مختلف قصه‌گویی اشاره کرد و توضیح داد؛ راه‌های مختلفی برای روایت قصه وجود دارد که با توجه به بودجه، هدف و مخاطب می‌توان یکی از راه‌های، از جمله روش صوتی (تهیه داستان از طریق پادکست، نمایش رادیویی، یادداشت‌های صوتی)، نوشته‌شده (نوشتن داستان به‌صورت پست وبلاگ یا مقاله فردی)، داستان صوتی (ضبط داستان توسط یک فرد) و دیجیتال (رسانه‌های اجتماعی)، اشاره کرد.
داودی در پایان به موضوع چگونگی استفاده از داستان در کسب‌وکار پرداخت و گفت: داستان‌گویی در کسب‌وکار یک مهارت است که لازم است در کنار آموزش، به صورت عملی نیز تمرین شود زیرا هر کسب‌وکاری برای خود یک داستانی برای گفتن دارد، پس لازم است صاحب کسب‌وکار نحوه صحیح تعریف آن را یاد بگیرد تا در ارتباط با مشتری و جذب آن موفق عمل کند.

نشست آشنایی قصه‌گویان با قصه‌گویی کسب‌وکار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =