رویداد فرهنگی «جشن قصه ها» در چهارمحال و بختیاری

جشن کتابخانه ای قصه گویی کانون فرخشهر در مرکز توانبخشی سالمندان طراوت این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حجت الله آسمند مدیر کل کانون استان چهار محال و بختیاری از برگزاری مرحله ی کتابخانه ای قصه گویی در بیست و یک مرکز ثابت  و چهار کتابخانه سیار و یک پایگاه فرهنگی در استان خبر داد.  
وی در این باره افزود: با هدف عمومی سازی و توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی سعی بر این است جشن های کتابخانه ای با مراکز فرهنگی مختلف در سطح شهر و در بیرون از کتابخانه های مراکز اجرا شود.   
آسمند: شناسایی بستر های فرهنگی مناسب برای همکاری و اجرای مشترک جشن های قصه گویی را یکی از راهکارهای گسترش این فرهنگ دانست و افزود: شناسایی این میراث غنی و ادبیات ملموس تاریخی یکی از اهداف برگزاری این جشن ها در اماکن عمومی و دیگر مراکز فرهنگی و تربیتی محسوب می شود.  
مدیر کل کانون ضمن اشاره به شناسایی و استفاده از ۲۱  بستر فرهنگی با قابلیت روایت قصه ها و ترویج قصه گویی در شهر ها و ۸۰ پایگاه روستایی توسط کتابخانه های سیار افزود: پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰۰ کودک، نوجوان، پدر، مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ در استان پای روایت قصه گویان مرحله ی کتابخانه ای جشنواره بنشینند و خود نیز منتقل کنندگان این فرهنگ شفاهی و ادبیات اصیل باشند.  
وی برگزاری بیش از ۲۰ جشن قصه گویی توسط هر کتابخانه سیار در روستاهای مختلف استان با هدف اجرای عدالت فرهنگی را یکی از اتفاقات خوب این جشنواره قلمداد کرد و گفت: در این مسیر قصه گویان حرفه ای نیز از میان اقشار مختلف روستاها شناسایی شده و به جشنواره قصه گویی کشور معرفی خواهند شد.  
در این میان مرکز فرهنگی هنری فرخشهر با اجرای جشن قصه گویی در مرکز  توانبخشی سالمندان این شهر علاوه بر مشارکت پدر بزرگها و مادر بزرگ ها در این جشن از ناقلان و راویان ادبیات فولک این شهر نیز در این جشن بهره برد و بسیاری از قصه های بومی محلی این شهر توسط پدر بزرگها و مادر بزرگها روایت شد.  
قصه گویی شرکت کنندگان این جشنواره در بخش کتابخانه ای نیز در این جشن برگزار گردید و بیش از ۱۰ قصه گوی شرکت کننده در این جشن به اجرای قصه پرداختند.  
این جشن با حضور ۷۰ پدر بزرگ و مادر بزرگ و ۱۰ کودک و نوجوان در دومین روز از آبان ماه سال جاری با شعار «با قصه لبخند بسازیم» به اجرا در آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =