کد خبر: 332495
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
سفر بی بازگشت شاعر شعر «ای مسافر سفرت بی‌تشویش»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری در پیامی در گذشت شاعر پیشکسوت استاد مرید محمدی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حجت الله آسمند مدیر کل کانون استان چهار محال و بختیاری : در گذشت استاد مرید محمدی چهره ی شاخص و تاثیر گذار در شعر و ادبیات استان، معلم دلسوز و مهربان، پیشرو در رویداد های ادبی استان و استاد بزرگ را به جامعه ی ادبی استان تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: استاد مرید محمدی نه تنها به ادبیات بزرگسال استان متعهد بود بلکه همواره در برنامه های ادبی و فرهنگی کانون نیز حضور موثر داشت و راهنمای مربیان کانون در امر تعلیم ادبیات کودک و نوجوان به این قشر بود و به عنوان الگو و پیشکسوت ادبی همراه و هم یار اعضای کانون بود.  
حجت الله آسمند در این پیام تاکید کرده است: از استاد مرید محمدی می توان به عنوان شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده، ناشر، خطاط، فرهنگ‌پژوه، موسیقی‌شناس و روزنامه‌نگار در کسوت معلمی و پرورش نیروهای ادیب و اندیشمند نام برد که در همه ی حوزه های فعالیت خود به عنوان استادی برجسته و همدل در کنار هنر جویان خود بود، حضور بی شائبه این استاد در محافل ادبی و فرهنگی تاثیری مثبت بر تشکیل و رشد انجمن ها و فعالیت های ادبی و فرهنگی در استان داشته است که تشکیل انجمن ادبی عمان نیز یکی از فعالیت های وی به حساب می آید.
مدیر کل کانون در این پیام  افزوده است : استاد مرید محمدی طی سالها فعالیت فرهنگی خود  با راه اندازی انتشارات مرید تاثیری به سزا در چاپ کتاب های مولفان استان داشته است و خدمات ارزشمندی نیز در حوزه ی کتاب و کتابخوانی برای استان انجام داده است.

سفر بی بازگشت شاعر شعر «ای مسافر سفرت بی‌تشویش»
در انتهای این پیام آمده است: اینجانب در گذشت این بزرگ مرد خرد و پیر اندیشه را به خانواده ی ایشان و جامعه ی ادبی و فرهنگی استان و کشور تسلیت نموده و از در گاه خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را خواستارم، روحشان شاد و یادشان گرامی باد.  
 مرید محمدی»، شاعر برجسته استان در سال ۱۳۲۳ در گهرو از توابع شهرستان کیار در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دیده به جهان گشود.
فعالیت های مرحوم محمدی عمدتاً در استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری بوده است و از آثار این شاعر می توان به مجموعه شعر «فجرآوران خیبر» (۱۳۶۲) «دوستی شاید…» (۱۳۸۲)، «چوپی آواز»، «بختیاری سروده ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه های «دیوان ملا زلفعلی بختیاری» (۱۳۸۰) «نامه های یک معلم» و «شیدای دهکردی» اشاره داشت.  
استاد مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در شهرکرد درگذشت.
آیین تشییع و خاکسپاری پیکر استاد مرید محمدی روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در قطعه نام‌آوران آرامستان شهرکرد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =