نشست مجازی مدیرکل کانون کرمانشاه با مسئولین مراکز

نشست مجازی مدیرکل کانون کرمانشاه با مسئولین مراکز استان، با محوریت طرح کانون_ مدرسه صورت گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست مجازی مدیرکل کانون کرمانشاه با مسئولین مراکز استان، با محوریت طرح کانون_ مدرسه صورت گرفت .
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، با تاکید بر اهمیت طرح کانون_ مدرسه، گفت : این برنامه به عنوان یک طرح ویژه در مسیر معرفی بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کودکان و نوجوانان است و یکی از بهترین‌ محل‌ها برای این اتفاق است. در این طرح نسبت به سال گذشته تغییراتی در طراحی کشور دیده شده، در واقع امسال همه‌ی مراکز می‌توانند ورود کنند و همچون نهادهای دیگر از دانش‌آموزان هم به‌عنوان نمایندگان کانون به صورت صحیح و موثر بهره‌گیریم .
وی به ارتباط فرآیندی تاکید نمود و افزود : جدی گرفتن مساله طرح کانون مدرسه بسیار مهم است و برگزاری جلساتی با آموزش و پرورش در استان و شهرستان‌ها نیز از اهمیت برخوردار می‌باشد و در این جلسات باید تمام ابعاد طرح مورد بررسی قرار گیرد و فرآیند مطلوب را شامل شود .
زنجانی تصریح کرد : ما باید در مجموعه‌ی  کانون استان، در این حوزه سرآمد باشیم، همچنینی جذب عضو و امانت کتاب نیز از اهمیت بسازایی برخوردار است و سعی کنیم که وضعیت به‌هنگامی در این خصوص شکل دهیم، طرح کانون_ مدرسه فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود است و با توجه به شرایط، مرکز، نماینده‌ها، امکانات و ... جزییات را طرح‌ریزی نماییم و جلو ببریم .
مدیرکل استان اظهار کرد : اهتمام ما بر این باشد که در راستای طرح کانون_ مدرسه، فعالیت‌های علمی را نیز جدی بگیریم و کودکان و نوجوانان مستعد و نخبه در این امر که تراز علمی بالاتری دارند را جذب نماییم و به این مقوله نگاه ویژه ای داشته باشیم چرا که همراهی بیشتر اعضا و والدینشان را در پی دارد و این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید پر رنگ‌تر شود که مجموعه‌ی ستاد استان نیز حمایت کامل خود را در این زمینه اعلام می‌دارد و امکانات موجود را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد . 
وی بیان داشت : در کانون استان مناسبت‌های مهمی را پیش رو داریم، مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از این جمله است که به یاری خدا و همت همکاران در این زمینه دومین استان در قسمت بارگذاری‌قصه‌ها در سایت جشنواره می‌باشیم و همه‌ی مراکز نیز در قصه‌گویی باید ورود پیدا کنند .
این مقام مسئول در ادامه افزود : توجه به امر کتابخوانی و طرح‌های خلاق کتابخوانی نیز مقوله‌ای است که باید در این میان دقت‌نظر کافی را به پیاده‌سازی آن داشته باشیم زیرا اثرات مطلوب و ارزشمندی همچون آموزه‌های تربیتی و ایجاد شور و نشاط در مراکز را ایجاد می‌نماید .
به اجرا گذاشتن سرود و نمایش،توسط هر مرکز به عنوان ابزار مهم ارتباطی، مساله‌ی فلسفه و فابک برای کودکان، آموزش خانواده‌ها و برگزاری جلسات متعدد در خصوص این موضوع و جدی گرفتن این مبحث تا کامل شدن مثلث تربیتی که یک ضلع آن والدین می‌باشند در مراکز کانون با حمایت کامل دفتر استان و ... از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرکل استان به آنها اشاره شد .
لازم به ذکر است در این نشست منیژه‌السادات حسینی کارشناس مسئول استان به تبیین شیوه‌نامه‌ی طرح کانون_ مدرسه و دیگر دستورالعمل‌های فرهنگی، ادبی و هنری پرداخت و به ابهامات و سوالات حاضرین پاسخ داد؛ همچنین فرانک گلشن‌پور کارشناس فرهنگی در مورد طرح کتابخونی و شیوه‌نامه و مباحث مرتبط با مقوله‌ی کتاب و کتابخوانی توضیحاتی را ارائه داد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =