بررسی طرح کانون – مدرسه با حضور مسؤولان مراکز فرهنگی، هنری کانون البرز

کارشناسان و مسؤولان مراکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در نشست ویژه‌ای شیوه‌نامه‌ی طرح کانون- مدرسه و نحوه‌ی اجرای ان را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نشست ویژه‌ای روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲، با هدف برررسی شیوه نامه‌ی طرح کانون- مدرسه و بررسی شیوه‌ی اجرای آن در مراکز فرهنگی، هنری کانون البرز، در اتاق جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، فرانک فروزانفر، کارشناس مسؤول استان البرز شیوه‌نامه‌ی طرح کانون- مدرسه و شیوه‌های دو گانه‌ی اجرای آن در تعامل با مدارس در قالب دعوت از مدارس برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی و حضور «کانون یاران» در مدارس را شرح داد.

کانون بازوی فعالیت‌های پرورشی در طرح کانون- مدرسه

وی در ادامه از مسؤولان مراکز خواست تا تمام ظرفیت‌ها و امکانات خودشان را به کار بگیرند تا بازوی توانمندی برای فعالیت‌های پرورشی مدارس باشند.

ضرورت تعامل با مدارس به ویژه در حوزه‌ی معاونت پرورشی و توجه ویژه به محورهای ایمان، امید آفرینی، هویت، نشاط و خودورزی و نحوه‌ی تدارک فعالیت در مراکز با این مضامین، از جمله بخش‌های مهمی بود  که توسط این کارشناس، مورد بررسی قرار گرفت.

فروزانفر در بخش بعدی سخنانش از مسؤولان مراکز خواست تا زمینه‌ی حضور اعضای فعال کانون در مدارس با عنوان «کانون یار» را  فراهم کرده و در حد امکان شرایطی را  فراهم کنند که این اعضای فعال پس از گفتگوهای اولیه با این اعضا  و توجیه خانواده‌ها و هم فکری با کادر اجرایی مدرسه، بتوانند برخی فعالیت‌های کانون مانند امانت کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل گروه‌های سرود و نمایش، پی‌گیری فراخوان‌ها وغیره را در مدارس دنیال کنند.

نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز نیز در سخنانی در این جلسه به ضرورت استفاده از توان مربیان هنری برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پر رونق ساختن جشنواره‌های کانون تاکید کرد.

در بخش بعدی مسؤولان مراکز نظرات خود در خصوص استفاده از شیوه‌های مختلف طرح کانون- مدرسه و برنامه‌ریزی فعالیت‌های اجرایی را مطرح کردند.

گفتنی است طرح کانون- مدرسه در طی سال تحصیلی طبق شیوه نامه برای دانش آموزان اجرا خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =