جشن قصه‌گویی در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس

مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس با حضور قصه گویان و علاقمندان به قصه گویی جشن قصه گویی مرحله کتابخانه ای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ بیش ۳۰۰ نفر از علاقمندان به هنر قصه‌گویی در جشن قصه‌گویی مجتمع آفرینش حضور یافتند.
در این جشن قصه‌گویی که با حضور مدیرکل کانون هرمزگان، معاون فرهنگی و اجرایی و مسئولانی از شهرداری بندرعباس برگزار شد؛ قصه‌گویانی از بندرعباس و شهرستان رودان طی یک روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

جشن قصه‌گویی در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس
در این رابطه فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش ضمن اشاره به اهمیت قصه و قصه‌گویی و رویکرد جدید کانون بر مردمی کردن این رویداد فرهنگی گفت: در جشنواره امسال شاهد اتفاقات قشنگی از جمله حضور مادر و دختر قصه گو، پدر ‌و پسر قصه گو، دختر خاله و پسر خاله قصه‌گو بودیم که این نشان از این است که خانواده ها سفیر قصه گویی ما هستند.
وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اهمیت جایگاه اولیای تربیتی با برگزاری نشست هایی در میان مربیان و معلمان آموزش و پرورش جهت حضور آنان در جشنواره گام هایی برداشته شد و در نهایت شاهد حضور ۵ نفر مربی و معلم در بخش کتابخانه‌ای بودیم.
وی همچنین از حضور پشکسوتان عرصه قصه‌گویی و برگزیده‌های جشنواره‌های ادوار پیشین در جشن کتابخانه‌ای مجتمع آفرینش خبرداد و گفت : با افتخار میزبان قصه‌گویان ارزشمندی همچون عبدالرسول معینی، پروین پشتکوهی ، نعیم اسدی ، مختار زارعی، فاطمه غلامزاده و عفت تفضلی در سالن بودیم که این حضور موجب ارتباط قصه‌گویان پیشکسوت با قصه‌گویان جدید و انتقال تجربه شد.
مسئول مجتمع آفرینش با اشاره به استقبال گسترده از جشنواره اظهار داشت: بیش ۳۰۰ نفر در جشن قصه‌گویی امسال حضور یافتند.
وی گفت:با پایشی که در مرحله نخست داشتیم ۲۴ قصه‌گو به مرحله رقابتی راه یافتند و در مدت زمان ۶ ساعت به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به برنامه های جنبی جشنواره افزود: اجرای عضو نقال نونهال مرکز سایدا شجاعی، اجرای نمایش در جستجوی خدا توسط اعضای نوخوان مرکز به کارگردانی عفت تفضلی، پخش تیزر جشنواره و انیمیشن از دیگر برنامه های این جشن بود.

جشن قصه‌گویی در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس
در پایان نیز فاطمه غلامزاده نخلی به نمایندگی از هیات داوران متشکل از مریم قنبری، فاطمه غفاری و فاطمه غلامزاده نخلی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.
در این بیانیه قصه‌گویان به انتخاب قصه‌ با ارزش های اخلاقی، انسانی و رعایت انسجام و پیوستگی در قصه‌گویی دعوت شدند.
بنابر اعلام هیات داوران عبدالرسول معینی در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ با قصه ناخدا علی و دلفین‌ها برگزیده شد و توانست جایزه ویژه قصه‌های دریایی را کسب کرد.
در بخش زنان و مردان سنتی و آئینی ادریس معینی با قصه بیژن و منیژه رتبه نخست را کسب کرد و بنت الهدی شجاعی با قصه غیورمرد توانست رتبه دوم و جایزه ویژه قصه‌ سردار سلیمانی را کسب کرد.

جشن قصه‌گویی در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس
در بخش ملی زنان و مردان هیچ کس رتبه اول تا دوم را کسب نکرد و ملیحه حیدری حیاتی با قصه گروفالو رتبه سوم را کسب نمود. در همین بخش مرتضی صالحی با قصه ببو شایسته تقدیر شد.
همچنین محمد اکبری زاده کهتکی با قصه دال آهو و مادیون چهل کره توانست جایزه ویژه لبخند را کسب کند.
در بخش زبان اشاره نسا ترابیان با قصه ابر برگزیده شد.
در بخش دختران و پسران سنتی و آئینی امیرحسام مقبلی با نقل رستم و سهراب برگزیده شد.

جشن قصه‌گویی در مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس
در بخش پسران و دختران ملی به ترتیب ستایش داوری با قصه آرزوی زنبورک و مبینا مرادی با قصه کاسه شکسته رتبه اول و دوم را کسب کردند.
در همین بخش گراناز فراهادی با قصه این همه تلق و ملق، روژان مشفقی با قصه خروس عاقل و آیلین صفا با قصه خال شایسته تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =