کد خبر: 333835
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مراکز برتر در عمومی‌سازی جشنواره قصه‌گویی هرمزگان معرفی شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان، مراکز مجتمع آفرینش بندرعباس و مرکز سیریک را به عنوان مراکز برتر در عمومی‌سازی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی این استان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، «پروین پشتکوهی» با معرفی  مراکز مجتمع آفرینش بندرعباس و مرکز سیریک به عنوان مراکز برتر در عمومی‌سازی جشنواره قصه‌گویی، دلیل این انتخاب را تلاش برای مردمی‌سازی از جمله گروه‌های مختلف دانشجویان، معلمان و مربیان مهد کودک عنوان کرد.

وی از دیگر دلایل این انتخاب به تلاش برای جذب قصه‌گویانی که کانون پرورش فکری در آن شهرستان مرکز ندارد مثل شهرستان رودان، برگزاری نشست‌های تخصصی از ابتدای سال تاکنون، کیفیت‌بخشی به قصه‌گویان مراکز انتخابی و تنوع قصه‌ها در بخش‌های مختلف جشنواره کتابخانه‌ای سیریک و مجتمع آفرینش اشاره کرد.

پشتکوهی گفت: دعوت از افراد شاخص فرهنگی و مسئولان، هماهنگی با ارگان‌های مختلف برای مشارکت در جشن‌های کتابخانه‌ای، حضور گسترده تماشاچیان در جشنواره‌های کتابخانه‌ای این مراکز، طراحی دکور مناسب و حضور قصه گویان در جشنواره کتابخانه‌ای را از دیگر علت‌های علت برتر شدن این ۲ مرکز ذکر کرد.

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان  روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه امسال با معرفی قصه‌گویان برگزیده و شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، داوران مرحله استانی این جشنواره در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عبدالرسول معینی با قصه «ناخدا علی و دلفین‌ها» به عنوان برگزیده این بخش معرفی و آسیه صادقی با قصه «پووو» شایسته تقدیر اول و خلیل هیتاوی با قصه «شیخ دقوقی» به عنوان شایسته تقدیر دوم معرفی شد.

برگزیدگان دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک رتبه اول به قصه «تورتک» سدنا محمدی تعلق گرفت و ستایش داوری با قصه «آرزوی زنبورک» نفر دوم و فاطمه شفیعی با قصه «نقلی و ماه پیشونی» به عنوان نفر سوم معرفی شد.

داوران این رویداد فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این بخش نیز مبینا عبداللهی با قصه «باغ غول» و مبینا بهرامی را با قصه «این همه تلق و ملق» شایسته تقدیر اول و دوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان مدرن کلاسیک، محمد اکبری‌زاده کهتکی با قصه «دالاهو و ماریون چهل کره» را نفر برگزیده و مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» و شکیبا بامری با قصه «جناب قورباغه» به ترتیب دوم و سوم انتخاب کردند.

این گروه از داوران در همین بخش نیز سمیه اسلامی را با قصه «فرفروک‌های جادویی» شایسته قدردانی شناختند.

آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران

در بخش آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران، یکتا سهرابی پور با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» را به عنوان قصه‌گوی برگزیده این بخش معرفی شد، همچنین قصه «رستم و سهراب» اسرا برکم و «گردآفرید» ضحی سهرانی حائز رتبه‌های دوم و سوم معرفی شدند.

داوران در بخش آیینی زنان و مردان، قصه «بیژن و منیژه» ادریس معینی را برگزیده این جشنواره انتخاب و قصه «ابر» نسا ترابیان را نیز به عنوان برگزیده زبان اشاره معرفی کردند.

گروه انتخاب این دوره از جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان در بخش‌های «سردار شهید سلیمانی» بنت‌الهدی شجاعی را برای قصه «غیور مرد» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه نیز فاطمه خاوری را برای قصه «مرد میدان» انتخاب کردند.

قصه‌های نیروی انتظامی

دربخش‌ قصه‌های نیروی انتظامی این جشنواره از "عمران سعیدی‌فر، الهام اکرامی و سیدحمیده حسینی" تقدیر شد.

برگزیده بخش قصه لبخند

برگزیده این بخش نیز خالد راهبر برای هنرنمایی در قصه «دله بازیگوش» معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =