خانواده آگاه در موفقیت فرزند نقش موثری دارد

نسرین نوری، مسئول کانون پرورش فکری پل سفید نقش خانواده آگاه را در موفقیت فرزندان موثر عنوان کرد.

نسرین نوری، دارای مدرک کارشناسی معارف اسلامی است و  مدت ۲۱ سال سابقه خدمت در کانون دارد و هم اکنون به عنوان مسئول کانون پل سفید در استان مازندران فعالیت دارد.

وی دراین گفتگو با بیان اینکه، مرکز پل سفید در سال ۱۳۸۱ در حاشیه شهر و در خیابان ساحلی تاسیس شد، افزود:  در طی این سال‌ها همواره در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی مانند سایر مراکز و هم مسیر با سیاست‌های کلی کانون تلاش کردم در بخش‌های نمایش عروسکی و نقاشی و خط و سفال و کاردستی و قصه گویی و نمایش فیلم بیشترین مخاطب را داشته باشیم و در سال ۸۷ هم در خشش خوبی در مسابقات منطقه‌ای نمایش عروسکی داشتیم.

وی تقویت کارگاه‌های ویژه والدین و نیز نشست بیشتر با اعضا و طرح مسایل مربوط به گروه سنی کودک ونوجوان را از جمله طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو کانون پل سفید عنوان کرد و بیان داشت: با عنایت به شعار ایمان، امید و دانایی سعی خواهیم داشت، برنامه‌های کانون را  بر اساس رویکرد مهارت فکر و اندیشه و مسایل تربیتی ‌و سلامت ذهنی و جسمی طراحی نموده و در این راستا طرح خانواده‌ی آگاه را با تشکیل جلسات مداوم اجرا نماییم؛ چرا که معتقدم، خانواده آگاه در موفقیت فرزند نقش موثری دارد.  

نوری در ادامه افزود: در کانون علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری به امر آموزش غیر مستقیم قرآن و تشویق اعضا به حفظ آیات همراه با بازی و سرگرمی اهتمام دارم.

مسئول کانون پل سفید با اشاره به برخی از موفقیت‌های این مرکز اظهار داشت: سال ۹۴ به جهت ارایه بیشترین فعالیت‌های فرهنگی، مربی مسئول نمونه کشوری شدم و در مسابقات جشنواره عروسکی  سال  ۸۷  نیز به‌عنوان کارگردان، رتبه کسب کردم.

آموزش تفسیر استاد بهرامپور و روش‌های غیر مستقیم مثل قصه‌های قرآنی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی از جمله فعالیت‌های من در منطقه بود.

از جمله اهداف من در سال‌های اخیر، آگاهی بخشی به والدین در بحث تربیت دینی کودکان و نیز مسایل و مشکلات روانشناسی که بچه‌ها از آن رنج می‌برند، بوده که با استفاده از تجربیات خود و نیز اساتید منطقه و ادارات کارگاه‌هایی را در کانون بصورت هفتگی برگزار نمودم.

نوری تعامل بین سازمانی را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود برای توقیق کانون دانست و گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین سازمانهای فرهنگی از دیر باز مورد توجه و دغدغه مدیران و دلسوزان نظام فرهنگی بوده بر این اساس، همکاری کانون با دستگاه‌های دیگر می‌تواند ما را در رساندن به اهداف فرهنگی کانون کمک کند بشرطی که دو سویه باشد .

قطعا با همدلی و هم افزایی  با سایر نهادهای فرهنگی می‌توان کارهای فاخری را با عنایت به رویکردهای جدید دولت مبنی بر توجه به مناطق محروم و کم برخوردار آغاز کرد.

نوری ادامه داد: بنابراین در چند سال اخیر نگاه جدیدی که کانون برای هم‌گرایی با ارگان‌های دیگر داشته قابل ستایش و ارزش است و در برنامه های شاخص کانون  نیز نتیجه عملیاتی و قابل ملاحظه‌ای داشته است.  

بنابراین برای دستیابی به تعالی فرهنگی نیازمند هم پوشانی نهادهای مختلف شهری و فرهنگی هستیم.

وی در پایان این گفتگو گفت: خوشحالم از بدو خدمتم با مسئولیتم در این منطقه کم برخوردار توانستم مردم منطقه را با برنامه‌ها و اهداف کانون آشنا سازم و حتی با جذب دانش آموزان مدرسه در سال‌های اخیر سعی در پر رونق شدن فعالیت‌های کانون داشته باشم.

خانواده آگاه در موفقیت فرزند نقش موثری دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =