قدردانی مسؤولان استان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت زنده نگه داشتن سنت کهن قصه گویی

جمعی از مسوولان استانی حاضر در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت برگزاری جشنواره و احیای این سنت حسنه قدردانی کردند.

اردشیر آل عوض مشاور فرهنگی استاندار در حاشیه برگزاری  مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت  مهارت قصه گویی در سرزمین ما همزاد با مادران بوده است متاسفانه این هنر اثرگذار که از کودکی مادر و کودک را به هم پیوند عمیق داده است، به ورطه ی فراموشی سپرده شده است اما خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است با احیای این سنت حسنه، مردم را به حضور در این فرآبند اثرگذار ترغیب و تشویق کند و از این منظر به قصه نگاه کند که موضوعات تربیتی را می  توان از زبان قصه به مردم انتقال داد.

محمد جواد کاظمینی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز نیز در گفت و گو با روابط عمومی کانون پرورش فکری البرز ضمن عرض خدا قوت از تلاشهای تمام دست اندر کاران این جشنواره و زحمت کشان این عرصه  قدردانی کرده و گفت این جشنواره بسیار پر خیر و برکت است و به امید خدا نتایج بسیار خوبی هم خواهد داشت .

حجت الاسلام و المسلیمن علیرضا سعیدی،رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج نیز در سخنانی گفت خاطرات کودکی مان با این جشنواره تداعی شد و به نظر میرسد این قبیل جشنواره ها حتما انس خانواده ها را افزایش داده و برنامه ی موثری خواهد بود .

امیر اشتری، معاون شهردار کرج و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج نیز در سخنانی گفت من خودم صاحب دو فرزند نوجوان هستم که خاطرات کودکی و قصه گویی برای آن ها با این جشنواره برای من زنده شد که تقویت مهارت ها در بچه ها با قصه شروع شد و قصه گویی در خانواده بسیار مهم است چرا که  پیام قصه ها در ضمیر نا خود آگاه کودکان حک شده و می تواند برای آنان امید بخش و امید آفرین باشد .

قدردانی مسؤولان استان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت زنده نگه داشتن سنت کهن قصه گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =