برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

پس از هنرآفرینی ۴۰ قصه‌گو از ۱۲۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از دو روز و طی آیین اختتامیه برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم پس از هنرآفرینی ۴۰ قصه‌گو از ۱۲۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از دو روز و طی آیین اختتامیه برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم معرفی شدند.
 

بر اساس رای خانم ها اکرم شبان، فاطمه مددی،  فهیمه مرزبان و  لیلا سادات موسوی هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره بین‌­المللی قصه­‌گویی استان  قم قصه ­گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های  مدرن کلاسیک ، آیینی و سنتی ، زبان اشاره ، سردار سلیمانی ، قصه‌ی لبخند، قصه‌ی کودکان مظلوم غزه معرفی شدند.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران به شرح زیر توسط مریم شبان، برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند. 

به نام خدایی که خود قصه گوست

و هر قصه لطفی ز الطاف اوست

خدایی که یادش ز روز ازل

به هر قصه بخشیده طعم عسل

قصه گویی شاید نخستین هنر بشر باشد . زمانی که هنوز سخن گفتن نمی دانست با چشمهایش قصه می گفت، با نگاهش، دستهایش، لبخندش ....

برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان قم فرصت خوبی بود برای شنیدن قصه ها در فضایی که عطر و بوی صمیمیت و سادگی زندگی در فضای معنوی و در جوار حضرت معصومه ( س) پیچیده بود .

به سرزمین  افسانه ها پا گذاشتیم و همراه با قهرمانان قصه ها شاد شدیم .

هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان قم ضمن قدردانی و سپاس از مدیر کل محترم کانون استان قم جناب آقای غفاری و کلیه همکاران دلسوزشان از تمامی شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این مراسم پندهایی را در راستای پربارشدن و بهتر شدن اجراها اعلام می نماید:

۱ – یک قصه گویی خوب نیازمند یک قصه ی خوب است، قصه ی خوب انتخاب کنید .

۲ – رویا و خیال پردازی در قصه بسیار مهم است. با صدایتان و قصه گفتن درست، صحنه و فضایی زیبا را برای مخاطب بسازید .

۳ – از سکوت ( سفیدخوانی ) در قصه گویی نهراسید . گاهی اوقات سکوت جادو می کند .

۴ – قصه گویی نیازمند تمرین است . بی شک نمی توان با یکی دوبار خوانش متن داستانها، اجرایی موفق و گیرا داشت . برای همین می بایست زمان لازم را برای مال خود کردن قصه و رسیدن به لحظه های تاثیرگذار اختصاص دهیم و قصه گویی خود را از زوایای مختلف ارزیابی کنیم .

۵ – زوایای مختلف ارزیابی کنیم .

۶ – ( تکرار معجزه می کند ) تمرین تمرین تمرین را فراموش نکنید .

چنان قصه بگوییم که قصه جان بگیرد .

هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان قم

 بر همین اساس در بخش مادربزرگ­ها و پدربزرگ ها  محبوبه حسنی با قصه درخت سوخته به عنوان برگزیده و اقدس عباسی با قصه ملانصرالدین و مرد یهودی شایسته تقدیر شناخته شد. 

برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن کلاسیک  آتوسا رضایی با قصه آن بالا این پایین رتبه اول ،  زهرا علئیی با قصه موغولی رتبه دوم و حسین پورزند با قصه  مردجوان و خیاط حیله گر رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش همچنین ملیکا محمدی با قصه ننه ابر شایسته تقدیر شناخته شد. 

برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

برگزیدگان شرکت کنندگان زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک نیز بدین ترتیب معرفی شدند: رتبه اول: پریسا زمانی با قصه: گل سرخ، رتبه دوم : فریده گرامی با قصه: با خدا باش و پادشاهی کن، رتبه سوم به صورت مشترک : آزاده روستا با قصه: خالا و بالا و ابوالفضل محمدی با قصه : قدم یازدهم  و علی بندیمه  با قصه : آرامش برقراره برقراره نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد. 

برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی  فضه بیگدلو با قصه نقالی سهراب حائز رتبه اول شد. 

برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

 فاطمه اخوان با قصه: عمو قاسم و علی اکبر ریاضی با قصه: پاسدار عشق نیز دو شایسته تقدیر بخش سردار سلیمانی بودند. 

 در بخش قصه‌ی لبخند محمد عابدی با قصه : قیچی که دنبال کار می گشت برگزیده شناخته شد.

 حاج آقا موسی کاظم نیز در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه  که در اختتامیه جشنواره قصه‌گویی روایت کرد، به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =