استفاده از تجربیات زیستی، در باورپذیری آثار یک نویسنده موثر است

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، سی‌امین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با شرکت داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان و نویسنده کتاب‌های «پری‌چهر» و «از اسفریس تا هشت‌بهشت» در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که با حضور جمعی از اعضای انجمن و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان تشکیل شد، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان با اشاره به جایگاه ادبیات در هنر هفتگانه گفت: ادبیات به دلیل بهره‌گیری از انواع زیبایی‌های حسی به شکل مؤثرتری در بیان احساسات و عواطف هنرمند عمل می‌کند.

نویسنده کتاب پری‌چهر با پرداختن به نگرش‌های مختلف درباره هنر، اظهار داشت: سه دیدگاه بازنمایی، فرانمایی و فرمالیسم در موردنقد آثار هنری مطرح است که آشنایی با این نظریه‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم از زوایای مختلفی یک اثر را بررسی و نقد کنیم.

علومی استفاده از حواس پنج‌گانه در بازنمایی فضا و مکان را مورد تأکید قرار داده و بیان داشت: هر اثری که خلق می‌شود بخشی از وجود یک نویسنده است و هرقدر یک نویسنده از تجربیات زیست خود استفاده کند به همان اندازه می‌تواند در باورپذیری و اثرگذاری اثرش موفق‌تر عمل کند.

استفاده از تجربیات زیستی، در باورپذیری آثار یک نویسنده موثر است

گفتنی است، در این جلسه اثر صبا خوش افکار با عنوان «حال کوچولوی من چطوره؟» و کوثر حسین زاده با عنوان «آش نخورده و دهن سوخته» موردنقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =