نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون مشگین‌شهر برگزار شد

هفتمین نشست اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین‌شهر، با حضور حسین قربان‌زاده نویسنده و منتقد ادبی در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز یکشنبه ۲۲ مردادماه سال ۱۴۰۲ با حضور کارشناسان فرهنگی و آفرینش‌های ادبی کانون استان، مربیان و بیش از ۴۰ نفر از اعضای انجمن داستان برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان ضمن گرامیداشت حضور اعضا و میهمان ویژه‌ی برنامه، در رابطه با مباحث نشست و کتاب «آب و زنجیر» به نویسندگی حسین قربان زاده توضیحاتی داد.

در ادامه حسین قربان‌زاده در رابطه با نگارش کتاب «آب و زنجیر» که طی سه سال به ثمر رسیده است و تأثیر واقعیت و زیست‌بوم در شخصیت‌پردازی و حوادث داستان صحبت کرده و در مورد موفقیت‌هایی که این اثر کسب کرده است، توضیحاتی داد.

 وی در ادامه صحبت‌های خود، شخصیت‌پردازی‌ در داستان با تأثیر گرفتن از رویداد جنگ تحمیلی موردبررسی قرار داده و چیستی و چرایی وقایع داستان، زمان و مکان، اصطلاحات و کلمات بومی، بایدها و نبایدهای استفاده از برخی واژه‌ها و جملات در داستان‌نویسی را تشریح کرد.

در این نشست اعضای انجمن داستان نیز در رابطه با کتاب «آب و زنجیر» به خوانش نقدهای خود پرداخته و در این خصوص با نویسنده این کتاب به گفتگو نشستند.

شایان‌ذکر است، خوانش داستان توسط فاطمه باباکشی زاده و نقد این اثر توسط حاضران، مراسم امضای کتاب «آب و زنجیر» توسط حسین قربان‌زاده، نویسنده این اثر و تقدیر از ایشان از دیگر برنامه‌های اجراشده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =