قصه‌گویان نوجوان همدان در بخش آیینی- سنتی خوش درخشیدند

یک داور جشنواره قصه‌گویی گفت: یکی از نقاط قوت در جشنواره قصه‌گویی همدان، حضور کم نظیر قصه‌گویان نوجوان در بخش آیینی - سنتی و شاهنامه خوانی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست و پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی همدان با شرکت 38 قصه‌گوی راه یافته به مرحله داوری و 16 نفر برگزیده طبق نظر و رای داوران به کار خود پایان داد.

یکی از داوارن این دوره از جشنواره عزیزه ریحانی منفرد، کارشناس هنری استان زنجان بود که در حاشیه برگزاری جشنواره گفت: قصه از دیر باز به عنوان یکی از عوامل فرهنگی و تاثیر گذار در تربیت و رشد ذهنی و خلاقیت‌های کودکان بوده است.

وی افزود: با قصه خاطرات و تجربیات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به اشتراک گذاشته می‌شد و مورد استفاده همه افراد خانواده از کوچک و بزرگ قرار می‌گرفت.

این داور جشنواره قصه‌گویی ادامه داد: امروزه این میراث هنری که قدمتی دیرینه دارد با حضور مربیان، اعضا، مادران و پدران با بسترسازی‌های مناسبی که در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده به عنوان یک گنجینه حفظ و نگهداری می شود و به صورت اصولی و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تکنولوژی، رسانه‌ها و شبکه اجتماعی که امروزه کودکان بسیاری را به خود وابسته کرده، کانون تلاش می‌کند با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های نوین متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان به این مسئله مهم بپردازد تا بتواند تاثیر عمیقی در زندگی و رشد مخاطبین خود بگذارد.

ریحانی‌منفرد با اشاره به نقاط قوت جشنواره قصه‌گویی در همدان گفت: جای بسیار خوشحالی است که در این دوره حضور نوجوانان چشمگیر است و به هنر قصه‌گویی علاقمند هستند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت در جشنواره قصه‌گویی همدان، حضور کم نظیر قصه‌گویان در بخش آیینی - سنتی بود که نوجوانان با شور و علاقه در این بخش شرکت کرده بودند و این قدر زیبا شاهنامه خوانی می‌کردند.

این کارشناس هنری استان زنجان با اشاره به وجود خلاقیت خوب قصه‌گویان همدان در بیان قصه‌های خود خاطرنشان کرد: البته باید مواردی چون استفاده از زبان بدن مورد توجه قصه‌گویان در همدان باشد و این در انتقال بهتر قصه به مخاطب کمک می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =