مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل کانون استان مرکزی هدف از این جشنواره را مردمی سازی قصه گویی در سطح ملی دانست و گفت: تلاش بر این است که بتوان برای اتصال نسل های مختلف جامعه فرهنگ سازی کرد و پیام های خوب را در حوزه امیدآفرینی به نسل جوان و کودک انتقال داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان مرکزی، صبح روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲  طی مراسمی با حضور احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ، محمد امین باقری مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی ،مسئولان استانی ،داوران و ناظران و قصه‌گویان صحنه‌ای، اعضا ،دانش‌آموزان مدارس و جمعی علاقهمندان قصه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در اراک برگزار شد.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی آغاز شد

در ابتدای این مراسم منصوری مدیر کل کانون استان در گفتگویی با حاضرین گفت : محورهای برگزاری ازاین رویداد فرهنگی و هنری این است که با ایجاد امید آفرینی، ایمان و الهام آفرینی درکودکان و نوجوانان، نام آوران و روایت اسطوره‌ها لبخند را به لبان کودکان و نوجوانان بیافزاییم .

او هدف از این جشنواره را مردمی سازی قصه گویی در سطح ملی دانست و گفت: تلاش بر این است که بتوان برای اتصال نسل های مختلف جامعه فرهنگ سازی کرد و پیام های خوب را در حوزه امیدآفرینی به نسل جوان و کودک انتقال داد و یکی از اهداف  بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی قصه است و کانون در تلاش است داستان و قصه را در مجامع مختلف از جمله خانواده و نهادهای رسمی نیز به شکل مردمی تبدیل کند .

در بخش دیگری از این مراسم محمد امین باقری مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی ایشان از حضور کانون در جشنواره استانی هویت که بخش قصه گویی آن به عهده کانون بود و در تیرماه برگزار شد تشکر کردند و در ادامه از هنر قدیمی قصه گویی سخن به میان آورد.

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی که ۳۷۷ اثر در بخش ملی داوری شده است و با حضور ۵۳ قصه‌گوی راه‌یافته به این مرحله در اراک آغازشد.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی آغاز شد

گفتنی است، پخش کلیپ و تیزر و اجرای طنز عروسکی درافتتاحیه و اعزام قصه‌گویان منتخب به مدارس ،مرکز شبهه خانواده ، کانون اصلاح و تربیت ،خانه سالمندان ،روستا ها و فرهنگسرای شهر و اجرای قصه‌گویی برای دانش‌آموزان همچنین نشست تخصصی قصه گویی با حضور دکتر علی گلستانی همزمان با اجرای مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی و سفال اعضا در محل برگزاری از برنامه‌های جانبی اولین روز جشنواره بود.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی آغاز شد

پس از این مراسم، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان مرکزی به طور رسمی آغاز به کار کرد و پنجاه و سه قصه‌گو، در بخش‌های ملی آیینی، سنتی، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و زبان اشاره وجایزه ویژه این دوره از جشنواره با موضوع «سردار سلیمانی»، «لبخند»، «کودکان غزه» به رقابت پرداختند. علاقه مندان  از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ ، شاهد قصه گویی شرکت کنندگان در استان مرکزی  بودند ،این جشنواره فردا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت و سرانجام در روز ۲۹ آبان با معرفی برگزیدگان اختتامیه جشنواره  برگزار خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =