دانش آموزان مدارس روستایی و کم برخوردار در مسیر قصه

دانش آموزان مدارس روستایی و کم برخوردار شهرستان اهواز، کارون و باوی صبح روز ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ با صدای آشنای قصه‌گویانی روبرو شدند که دانش آموزان را به شنیدن قصه‌های اقوام ایرانی دعوت می‌کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هم‌زمان با آغاز مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان، قصه‌گویان شرکت‌کننده در این رویداد فرهنگی با حضور در روستاهای کریشان ۲ ، سید شریف و منطقه‌ی کوی علوی اهواز قصه‌هایی از اقوام ایرانی را برای کودکان و نوجوانان بازگو کردند.

لیلا زکی قصه گوی خوزستانی از شهرستان اهواز قصه خود را با عنوان «کوچول و موچول» در روستای سید شریف، علیرضا روشن‌ضمیر دیگر قصه گوی خوزستانی از شهرستان هندیجان با قصه «خداداد» و افسانه ملک هدایت دیگر قصه گوی خوزستانی از شهرستان اهواز با قصه‌ی «آسیاب بچرخ» قصه‌گویانی بودند که در مدارس مناطق محروم روایت کردند.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با این رویداد فرهنگی که تا ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در اهواز ادامه خواهد داشت دیگر قصه‌گویان شرکت‌کننده در این جشنواره به روستاها و مناطق شهری کم برخوردار چون، مظفریه یک، مگطوع، کوی کردونی و... سفر خواهند کرد و روایتگر قصه‌های خود برای دانش آموزان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =