قصه می‌تواند دنیا را عوض کند/ شاهنامه خوانی بخش قابل توجهی از قصه‌های امسال بود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: قصه زیربنای تمام هنرها بوده و قصه دنیاها را می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، پروین پشتکوهی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه‌ مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، هدف ما در برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی ایجاد نشاط اجتماعی، امید و انگیزه برای ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران است.


وی ادامه داد: امسال ۳۵۹ قصه در دبیرخانه ثصه‌گویی کانون استان ثبت شد که ۱۷۰ قصه در ۱۴ جشن در سراسر استان با هم به رقابت پرداختند و از این تعداد ۵۰ قصه به مرحله استانی رسیدند.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به متنوع بودن موضوعات جشنواره امسال ادامه داد: شاهنامه خوانی بخش قابل توجهی از قصه‌های امسال بود.


پشتکوهی گفت: علاوه بر آن، قصه با موضوعات سرداران نامدار، قصه لبخند، قصه با زبان اشاره و قصه‌های کارآفرینی که به تولید ملی مربوط می‌شود، از بخش‌های ویژه این جشنواره بود.


وی با بیان اینکه قصه زیربنای تمام هنرها است، ادامه داد: در قصه دنیاهایی وجود دارد که در حقیقت نیست و قصه‌گو آن دنیا را واقعی می‌کند به تعبیری با قصه می‌توان دنیا را عوض کرد.


مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان افزود: در راستای برگزاری این رویداد فرهنگی ادبی با همکاری آموزش و پرورش استان، تعدادی از قصه‌گوها به مدارس اعزام و بیش از یک‌هزار قصه برای دانش‌آموزان روایت شد.


پشتکوهی، کانون را همراه همیشگی خانواده‌ها دانست و اضافه کرد:کانون فضای امنی برای رشد فکری کودکان و نوجوانان به ویژه نسل‌های آینده است.


گفتنی است؛ در بیست و پنجمین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان، 17 نفر برگزیده به مرحله داوری کشوری راه یافتند. زهرا مرادپور عضو کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =