کد خبر: 333726
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
نشست مدیر کل آفرینش های فرهنگی کشور با مربیان مراکز کانون هرمزگان

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون با حضور در هرمزگان نشستی با مربیان کانون مراکز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، فروهر معدنی، مدیر کل آفرینش های فرهنگی در نشستی با مربیان کانون با موضوع دغدغه ها و خواسته های مربیان گفت: کانون مراحلی گذرا را پشت سر گذاشت که باعث نگرانی های مربیان و اعضای آن شد. از طرفی بحث انتقال کانون به بخش کتابخانه ها و یا تبدیل وضعیت بعضی مربیان و انتقال آنها به آموزش و پرورش به نوعی زمزمه هایی در مورد منحل شدن مراکز کانون بود که با تلاش همکاران این قضیه منتفی شد.
وی افزود: بحث مراکز سیار بسیار مهم است اما کانون این امکان را ندارد که وسیله نقلیه برای این کار فراهم کند و باید با کمک فرمانداری خودروهای سیار تهیه شود. تا الان سه خودروی سیار در هرمزگان تامین شده که به روستاهای زیر چهل کیلومتر برود؛ باید توجه کرد که روستاهای مورد نظر باید حداقل ده کودک داشته باشد تا بتوان مراکز سیار را به آنجا اعزام کرد.

نشست مدیر کل آفرینش های فرهنگی کشور با مربیان مراکز کانون هرمزگان
معدنی با تاکید بر حمایت مقام معظم رهبری از کانون ها ادامه داد: علتی که مربیان کانون را نگه می‌دارد عشق و علاقه و وظیفه‌ی وجدانی و اخلاقی است. با توجه به سختی هایی که برای مربیان وجود دارد، آنها کارشان را به نحو احسن انجام میدهند.
وی خاطر نشان کرد: طرح کانون مدرسه بسیار مهم است. از طرفی دانش آموزان با کانون آشنا می‌شوند و از کارگاه های آموزشی ثابت و دوره ای استفاده می‌کنند، از طرفی دیگر کانون ها می‌توانند با استفاده از اعضای فعالشان به عنوان رابط با سایر دانش آموزان ارتباط داشته باشند.

نشست مدیر کل آفرینش های فرهنگی کشور با مربیان مراکز کانون هرمزگان
مدیر کل آفرینش های فرهنگی کشور با اشاره به مطالبه‌ی وزیر آموزش و پرورش از کانون افزود: ما در کانون باید به دنبال راه هایی برای تقویت سواد خواندن دانش آموزان باشیم. این کار به دست مربیان کانون بهتر انجام می‌شود؛ زیرا کانون در بخش های مختلفی مثل کتاب و فیلم بسیار پرمحتواتر است.
معدنی اشاره کرد: برای تجهیز سالن های بازی در مراکز با معاونت تولید هماهنگ می‌شود که بتوان وسیله های بازی تهیه کرد. سازمان ورزش و جوانان در این راستا می‌تواند کمک کننده باشد.
وی ادامه داد: نیروهای کانون باید جوان، انقلابی، فعال و با سواد باشند. ضمناً باید از قصه گویانی که در جشنواره قصه گویی امسال شرکت کردند، حمایت شود و به کمک آنها سایر کودکان را با قصه گویی و کانون آشنا کنیم.
معدنی با اشاره به اینکه مخاطبانِ مراکز سیار کودک هستند، تاکید کرد: در گذشته تمرکز بر این بود که کتاب هایی با تعداد بیشتر به مراکز داده شود اما الان برنامه داریم که عناوین و موضوعات کتاب ها را بیشتر کنیم.
مدیر کل آفرینش های فرهنگی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان در اقلیمی قرار دارد که فرهنگ ویژه ای دارد؛ پس باید به رویداد های فرهنگی توجه بیشتری کرد و مراکز کانون باید در معرفی این فرهنگ ها پیشقدم باشد.
گفتنی است، این نشست 29 آبان ماه در حاشیه برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سالن اجتماعات کانون هرمزگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =