اعضای باشگاه دانا و مانا با «نخستین کتاب کانون» آشنا شدند

اعضای نوخوان باشگاه کتابخوانی دانا و مانا که هر پنج‌شنبه در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس دور هم جمع می شوند تا کتاب‌های پرمخاطب کودک را بلندخوانی کنند، این هفته نیز «میهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام نخستین کتاب کانون آشنا و آن را بلندخوانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان هرمزگان؛ مسئول مجتمع آفرینش بندرعباس گفت: باشگاه کتابخوانی دانا و مانا از تابستان سال جاری با هدف علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به خواندن، افزایش اعتماد به نفس آنان و معرفی کتاب‌های پر مخاطب به اعضای باشگاه تشکیل شده است.

«فاطمه غفاری سروستانی» ادامه داد: در هر کدام از این ۲ باشگاه هفت کودک نوخوان(هفت تا هشت سال) دختر و پسر حضور دارند که پنجشنبه‌های هر هفته فارغ از درس و مدرسه دور هم جمع می‌شوند تا لذت خواندن یکی از کتاب‌های پرمخاطب کانون را با یکدیگر تجربه کنند.

وی با اشاره به حضور افتخاری اعضای فعال گروه سنی نونهال در این باشگاه افزود: اعضای  ۹ تا ۱۱ سال که مهارت بالاتری نسبت به خواندن دارند به شکل افتخاری در جمع باشگاه بلندخوانی حضور پیدا می‌کنند تا با خوانش صفحاتی از کتاب لذت خواندن را برای نوخوانان بیشتر کنند.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس در این رابطه گفت: کتاب‌خوانی با کودکان و برای کودکان باید با آگاهی و به گونه‌ای روش‌مند و لذت‌بخش انجام شود.  

غفاری اضافه کرد: کتاب‌خوانی اگر چه به‌خودی‌خود فعالیتی مهم به شمار می‌آید، اما آن‌چه بر تأثیر این فعالیت می‌افزاید به کارگیری روش‌های درست سهیم شدن کتاب با کودکان است.

وی با بیان اینکه بلندخوانی یکی از موثرترین راه‌های ترویج خواندن و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: بلندخوانی، خواندن یک کتاب با صدای بلند، همراه با بازتاب فضای عاطفی و فراز و فرود داستان برای یک کودک یا گروهی از کودکان است.

این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل کارآمدی بلندخوانی، از این روش برای برپایی باشگاه کتابخوانی دانا و مانا استفاده کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =