گفت‌و‌گو با خالق "مهمان‌های ناخوانده" در کتاب‌خانه مرجع کانون

فریده فرجام خالق "مهمان‌های ناخوانده" اولین کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی صمیمانه در کتاب‌خانه مرجع به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی که کتاب "مهمان‌های ناخوانده"‌اش در شمار پرتیراژ‌ترین کتاب‌های کودک طی نزدیک به نیم قرن اخیر قرار گرفته، ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 20 شهریور میهمان مسوولان و کارکنان کانون است.
کانون از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب "مهمان‌های ناخوانده" فریده فرجام اولین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.
از این اثر ماندگار در عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان در همه‌ی این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است.
کتاب مهمان‌های ناخوانده طی 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.
همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی "مهمان‌های ناخوانده" نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.
داستان این کتاب در باره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد.
این نویسنده پیش‌کسوت کتاب‌های کودکان پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور چند ماهی است که به ایران سفر کرده و قرار است کتاب‌های جدیدی از او نیز منتشر شود.
کتاب‌خانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، شماره 22 و 24، مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملک‌شامران، پذیرای علاقه‌مندان به این نشست است.