اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف)

نخستین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف) در استان گیلان با رونمایی از نشان این حرکت فرهنگ ساز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، اردوی آغازین باشگاه رویش‌ استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) به‌منظور بسترسازی برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی، از یکم تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

تربیت نسل نوشاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی بود.

اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف)
مائده احمدی لیوانی، عضو مرکز فرهنگی هنری بندرگز

بر همین اساس نیز سومین روز برگزاری اردو با فرصت‌سازی برای نوقلمان نوجوان به‌پیش‌ رفت و در این میان، آینده‌سازان ایران اسلامی با صاحبان قلم و اندیشه و فعلان عرصه فرهنگ ‌هم‌نشین‌ شدند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از حاضران در این نشست بود و ضمن ابراز خرسندی از هم‌نشینی با اعضای نوجوانان، به تشریح روند راه‌اندازی باشگاه قاف پرداخت و این مهم را یک حرکت ملی و اقدامی برای ثبت نشان قاف بر فعالیت‌های ادبی این نهاد توصیف کرد.

فرهاد فلاح همچنین، بر لزوم پیشبرد هم‌زمان برنامه‌های باشگاه شعر و داستان قاف تأکید کرد و با بیان این‌که تمامی ابزارهای لازم برای ارتقای ادبی اعضای نوجوان فراهم ‌است، افزود: این حرکت، بستری مناسب برای هدایت نوقلمان از سوی صاحب‌نظران و پختگی آثار آنان فراهم‌ می‌کند.

وی در این میان با مخاطب قراردادن اعضای توانمند و علاقه‌مند کانون گفت: در انتشار آثار عجله‌ نکنید و با خودباوری، برای خلق آثاری وزین برنامه‌ریزی داشته ‌باشید.

معاون فرهنگی کانون افزود: قاف را جدی بگیرید! این باشگاه باید قله آرزوی ادبی علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات کشور شود و ازاین‌رو نیازمند برنامه‌ریزی مدون، جدی‌گرفتن امور و خلاقیت‌ ورزی در کار هستیم.

در این سه روز اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون با شاعران نام آشنای کشور، همنشین شده و تجربه‌ی آنان بهره‌مند شدند.

مائده احمدی لیوانی عضو مرکز فرهنگی هنری بندرگز نیز به‌همراه سمیه رئوفی، کارشناس ادبی کانون گلستان، در این اردو حضور داشتند.

در آیین رونمایی از نشان قاف (قله‌ی‌ ادبیات و فرهنگ) که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، صاحبان قلم و اندیشه، کارشناسان و اعضای نوجوان برگزیده کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری سراسر کشور همراه‌ بود، مائده احمدی لیوانی به‌همراه سمیه‌سادات ابراهیمی، مشاور امور بانوان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی سن، حضور داشتند.

اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف)

اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف)

اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =