نشست هم‌افزایی کانون پرورش فکری و اداره کل فنی و حرفه‌ای

با حضور مدیر کل کانون استان و سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی زمینه‌های تعامل و همکاری در راستای هم‌افزایی بین دستگاه‌ها رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نشست هم‌اندیشی با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان و امیر دائی صراف سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با اشاره به نقش موثر و دیرینه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اهمیت تخصص در کار با کودک و نوجوان از آن جهت مهم است که می‌تواند منجر به خروجی موثر شود و حضور افراد سرشناس در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری به عنوان اعضای کانون نشان دهنده‌ی تخصص مربیان کانون است. مدیر کل کانون با تاکید بر حضور کودک و نوجوان در کانون افزود: با توجه به ماهیت فعالیت‌ها حضور کودکان در کانون پررنگ است اما این بدان معنا نیست که ما در خصوص نوجوان فعالیت نداریم بلکه یکی از دغدغه‌های ما در استان مبحث نوجوانان است که نیازهای آنها احصا و مرکز تخصصی سینما و رسانه یکی از ویژه برنامه‌هایی است که برای آنها تدارک و در حال برگزاری است. زره‌ساز در خاتمه با ابراز خرسندی از تعامل صورت گرفته اعلام کرد: با توجه به همکاری و هم‌افزایی صورت گرفته با آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی می‌توان در حوزه مهارت‌آموزی نوجوانان اقدامات موثری را ایجاد کرد تا نوجوان عضو کانون به مهارت‌های مورد نیاز حضور در جامعه امروز مجهز شود.

محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی استان ضمن اشاره به دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک که در کانون پرورش فکری مستقر است گفت: یکی از وظایف ما در کنوانسیون حقوق کودک، توانمندسازی کودکان آسیب‌پذیر و در معرض آسیب است که با مهارت‌آموزی در قالب هم‌افزایی بین کانون پرورش و فنی و حرفه‌ای می‌تواند منجر به انجام رسالت دبیرخانه در حمایت از کودکان خاص مناطق محروم و حاشیه شهر شود. همچنین مهارت آموزی علاقمندان به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند یکی از سرفصل‌ همکاری باشد.

امیر دائی صراف سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ضمن اشاره به تخصص کانون در حوزه کودک و نوجوان گفت: ما نیز همچون شما دغدغه مهارت‌آموزی نوجوانان را داریم و در این خصوص طرح‌هایی چون هر نوجوان یک مهارت را اجرا کردیم ولی مملکت نیاز به نوجوانان ماهر و خلاق دارد که این هم‌افزایی می‌تواند این مهم را محقق سازد. وی با تاکید بر لزوم خلاقیت در تمام ابعاد زندگی انسان امروز افزود: امروزه اطلاعات بسیاری در دسترس مردم است اما آنچه این اطلاعات را ذی‌قیمت می‌کند استفاده کاربردی از آن است و این استفاده کاربردی نیازمند پرورش خلاقیت و سپس مهارت‌آموزی است. دائی صراف گفت: ما در خراسان مزیت‌های رقابتی بیشماری داریم که اگر بتوانیم مهارت‌های لازم را کسب کنیم می‌توانیم ارزش‌های افزوده فراوانی را به بدنه جوان جامعه بیفزائیم و هم‌افزایی و تعامل کانون پرورش و فنی و حرفه‌ای این مهم را محقق می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =