کد خبر: 333890
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با حضور اعضای کودک و نوجوان و مشارکت جمعی از اولیا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه سال ۱۴۰۲، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با دعوت از مدرسه هم‌جوار مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر، دانش آموزان در برنامه‌های تدارک دیده‌شده توسط مربیان، شرکت کردند.

در این برنامه حاضران پای قصه‌ی مربی فرهنگی مرکز نشسته و در انتها در مورد قصه به بحث و گفتگو پرداختند.

سپس مربی هنری مرکز با معرفی کتاب لباس گیلکی سارا و خوانش قسمت‌هایی از کتاب از بچه‌ها خواست تا نقاشی لباس محلی منطقه خود را طراحی و نقاشی کنند.

در طول هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نمایشگاه آثار هنری اعضا در مرکز دایر بود که دانش آموزان و معلمان نیز از این نمایشگاه دیدن کردند.

همچنین اعضا فعال مرکز در برنامه‌ای با عنوان کتاب مهربانی، با کتاب سؤال موموکی نوشته کلر ژوبرت که توسط مربی مرکز معرفی و سپس قصه‎گویی شد، آشنا شدند.

در ادامه برنامه یکی از اعضای فعال مرکز نیز به معرفی کتاب سرک کشیدن زیرپوست با استفاده از تصاویر کتاب پرداخت.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی و در جهت توسعه و ترویج امر مهم مطالعه برنامه‌ای با عنوان بر بال کتاب روز شنبه ۲۷ آبان ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان انگوت برگزار شد.

مربی مسئول مرکز ابتدا درباره کتاب، مطالعه و فواید کتاب خواندن، مطالبی را برای شرکت‌کنندگان ارائه و در ادامه ۲۰ عنوان کتاب جدید مرکز را برای اعضا علاقه‌مند معرفی کرد.

در ادامه این مسئول مرکز باهدف پرورش خلاقیت و بالا بردن اعتمادبه‌نفس در اعضا از آن‌ها خواست با انتخاب یک تصویر از کتاب موردعلاقه خود به قصه‌گویی بپردازند که اعضا در این بخش داستان‌های کوتاه و زیبایی را به شکل خلاقانه برای همدیگر بیان کردند.

همچنین در برنامه‌ای دیگر اعضا در کارگاه بحث آزاد با موضوع «اگر یک کتاب بودید دوست داشتید چه عنوانی برای شما انتخاب می‌شد؟» شرکت کردند.

 مسابقه مرتب‌سازی کتاب‌ها بر اساس حروف الفبا، نوشتن نام چندین کتاب از کتاب‌های مرکز و تجلیل از اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز و قصه‌گویی در مدارس از دیگر برنامه‌ای بود که در این مناسبت اجرا شد.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال

ویژه‌برنامه «بر بال کتاب»، در قالب طرح کانون مدرسه و با حضور دانش‌آموزانی از مقطع متوسطه اول، روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه، در کانون خلخال اجرا شد.

بر اساس این گزارش، قبل از اجرای برنامه که فضاسازی لازم برای این مراسم انجام‌گرفته بود، دانش آموزان در ورود به کانون از فضای مرکز بازدید کردند و مربی مسئول نیز به معرفی کامل کانون و فعالیت‌های آن پرداخت.

معرفی مجموعه کتاب‌های قصه‌های یلدا و خوانش ۲ قصه کوتاه از این مجموعه، قرائت متن ادبی توسط عضو مرکز، شعرخوانی عضو دیگر مرکز از قطعه شعری که در اهمیت کتاب سروده بود و معرفی کتاب «حیدربابایه سلام» که چند نفر از نوجوانان به قرائت بخش‌هایی از این کتاب پرداختند، از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

همچنین در برنامه‌ای هم که با حضور اعضای مرکز برگزار شد، با معرفی کتاب آقای تابستان توسط مربی مرکز، هرکدام از اعضا یکی از اشعار را به روش دکلمه‌ای و احساسی قرائت کردند که در پایان کسانی که زیباترین شعرخوانی را داشتند، موردتقدیر قرار گرفتند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر

فعالیت‌های ویژه‌ی هفته کتاب و کتاب‌خوانی با «شعار آینده خواندنی است» با حضور دبستان قرآنی شهید مرسل در مرکز شماره دو مشگین‌شهر اجرا شد.

در آغاز برنامه مربی مرکز ضمن تبریک این مناسبت، به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در پیشرفت تحصیلی و سایر امور زندگی اشاره‌کرده و اعضا را دعوت به مطالعه کتاب کرد.

همچنین این مربی برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و حمایت از کودکان غزه و فلسطین، کتاب «اینجا سرزمین من است» را برای اعضا معرفی کرده و در ادامه از اعضا خواست تا با روخوانی کتاب، یک نقاشی را با استفاده از محتوای کتاب به تصویر بکشند.

گفتنی است معرفی مجموعه کتاب «کودکی نامداران» برای آشنایی اعضا با چهره‌های نامدار عرصه علوم دینی، فرهنگ، هنر و ادبیات ایران از دیگر فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری کانون بیله‌سوار

فعالیت‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون شهرستان بیله‌سوار با حضور اعضای مرکز اجرا شد.

در این فعالیت‌ها، کتاب قیچی که دنبال کار می‌گشت برای اعضا معرفی‌شده و در ادامه قصه‌ی موش سربه‌هوا برای اعضا قصه‌گویی شد.

روخوانی کتاب واقعاً جدی جدی، شعرخوانی گروهی کتاب شعر پاییز خانم، خلاصه‌نویسی اعضا از آخرین کتابی که خوانده بودند، از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این مناسبت بود.

گفتنی است اعضای کانون از نمایشگاه کتاب که با عنوان «تازه‌های رسیده» برپاشده بود، بازدید کرده و از ۵ عضو کتاب‌خوان مرکز نیز تقدیر به عمل آمد.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متفاوتی با حضور اعضای کودک و نوجوان در مرکز ۳ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در برنامه‌ای که با حضور اعضای طرح کانون مدرسه برگزار شد، با معرفی کتاب «کفش توری، گل بلوری» از مجموعه کتاب‌های بازی، شعر، نمایش از سروده‌های افسانه شعبان‌نژاد، نمایش خلاق از این اثر نیز برای حاضران اجرا شد.

معرفی کتاب، ساخت کاردستی، قصه‌گویی، پخش فیلم از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

همچنین از ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی مرکز، ساخت کارت‌پستال با عنوان «من کتاب می‌خوانم» بود که ابتدا اعضا در خصوص فواید خواندن کتاب با یکدیگر به صحبت پرداخته و پس‌ازآن به ساخت کارت‌پستال پرداختند.

گفتنی است در این مناسبت از اعضای کتاب‌خوان و کتاب یار مرکز نیز با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز

فضه میرموسوی مربی مسئول کانون اصلاندوز از اجرای فعالیت‌های مختلف کتاب محور در گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت روحیه کتاب‌خوانی و ایجاد حس لذت از مطالعه در کودکان و نوجوانان عضو این مرکز خبر داد.

بر اساس گزارش مسئول مرکز، در این هفته با رونمایی از کتاب‌های جدید به‌صورت نمایشگاهی، کتاب «برگ‌ها» معرفی‌شده و با مشارکت والدین فعالیت کاردستی با برگ‌ها اجرا شد.

همچنین قدردانی از اعضای کتاب‌خوان مرکز با اهدای لوح تقدیر، اجرای برنامه‌های کتاب‌محور همچون قصه‌گویی، شعر و بازی، جلسه‌های بلند خوانی کتاب با عنوان دوست من کتاب، کارگاه سفالگری با موضوع ساخت شخصیت‌های اصلی کتاب‌های موردعلاقه، اجرای شخصیت‌های کتاب‌های داستان با تکنیک‌های متنوع نقاشی از دیگر برنامه‌های مرکز اصلاندوز در هفته کتاب بود.

گفتنی است در این مناسبت جمعی از دانش‌آموزان و والدین نیز ضمن شرکت در فعالیت‌های هفته کتاب، از کتابخانه مرکز بازدید و با کتاب‌های مناسب گروه سنی خود نیز آشنا شدند.

فعالیت‌های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون استان اردبیل (۲)

مرکز فرهنگی هنری کانون نیر

ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته کتاب با مشارکت دانش‌آموزان مدرسه حضرت صدیقه زهرا (س) در کانون شهرستان نیر اجرا شد.

مربی مسئول این مرکز در گفتگو با دانش‌آموزان ضمن بیان اهمیت و جایگاه کتاب، بر مطالعه و کتاب‌خوانی به‌صورت مداوم و روزانه تأکید کرد.

قصه‌گویی، معرفی و روخوانی کتاب، معرفی شخصیت حضرت زینب (س) به مناسبت سالروز ولادت آن حضرت و اجرای مسابقه از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

گفتنی است، در پایان، برای قدردانی از همکاری‌های مدیر مدرسه در اجرای طرح کانون مدرسه و برنامه‌های مشارکتی، با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل محترم استان، تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =