دوره آموزشی بازآفرینی در شاهنامه با حضور مرجان فولادوند برگزار شد

دوره آموزشی بازآفرینی در شاهنامه با حضور مرجان فولادوند نویسنده و پژوهشگر طی دو روز از ۵ تا ۶ آذرماه ویژه مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری در مرکز شماره ۶ کانون قم برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم دوره آموزشی بازآفرینی در شاهنامه با حضور مرجان فولادوند نویسنده و پژوهشگر طی دو روز از ۵ تا ۶ آذرماه ویژه مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری در مرکز شماره ۶ کانون قم برگزار شد. 

شهرزاد حدادپور کارشناس آموزش و پژوهش استان هدف اصلی این نشست را افزایش شناخت و دانش مربیان درباره شاهنامه بیان کرد.  این نشست آموزشی هماهنگ با جشنواره "نامه نامور" است که با محوریت شاهنامه و در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برای اعضا کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری قم برگزار خواهد شد.

در این نشست مرجان فولادوند اسطوره‌پژوه و شاهنامه‌شناس به بیان تعریف روشنی از اسطوره و حماسه پرداخت و تأکید کرد  که برای درک لایه‌های مختلف داستان‌ها در شاهنامه، نمادها و نشانه‌های متن باید به دقت دنبال شوند. رستم و سهراب از جمله داستان‌هایی بود که در این نشست آموزشی  با بررسی نمادها و نشانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

دور آموزشی بازآفرینی در شاهنامه با حضور مرجان فولادوند برگزار شد

در این دوره، مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری با دیگرخوانی، اصول بازنویسی، بازآفرینی، بازآفرینی معنایی و اقتباس آشنا شدند. همچنین بررسی عشق در حماسه موضوع دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

این دوره آموزشی این امکان را برای مربیان فراهم آورد تا با دیدی عمیق‌تر به دنیای شاهنامه نگاه کنند و از آموخته‌های خود برای خوانش و معرفی این میراث کهن و ارزشمند ایرانیان به کودکان و نوجوانان بهره ببرند.  

دور آموزشی بازآفرینی در شاهنامه با حضور مرجان فولادوند برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =