دوره  راه‌های جذب و ارتباط موثر با اعضا در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

در راستای توانمند سازی مربیان دوره آموزشی راه‌های جذب و ارتباط موثر با اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری کارگاه آموزشی 《روش‌های جذب و ارتباط موثر با اعضا》 با تدریس دکتر بهار ملک‌پور شهرکی  مدرس دانشگاه فرهنگیان شهرکرد برگزار شد.
زهرا بابادی معاون فرهنگی  اذهان داشت : کانون کودکان و نوجوانان، ارزشمندترین سرمایه ‏های کشور محسوب می‏شوند. آنان به مثابه زیرساخت ‏های آتیه­ ی هر جامعه می‏باشند که هرگونه سرمایه ‏گذاری برای آنها می‏تواند پشتوانه­ ی آینده­ ی علمی، ادبی و هنری آن جامعه باشد. وجود هر کودک، منبع عظیمی از استعداد های نهفته و بالقوه است که رشد و شکوفایی این استعداد ها نه تنها در موقعیت زمانی محدود کودکی و نوجوانی می‏تواند بیشترین نتیجه را به همراه داشته باشد، بلکه عدم شناسایی و پرورش صحیح این استعدادها در سنین کودکی و نوجوانی می‏تواند به سرکوب شدن یا به انحراف رفتن این استعدادها منجر شود.


لذا  برقراری ارتباط موثر در جهت انتقال مفاهیم آموزشی و همچنین پرورش کودکان و نوجوانان یک مساله حیاتی است که این موضوع ارتباط مستقیمی در میزان موفقیت مربیان فرهنگی در راستای انتقال مفاهیم  اجتماعی و روانشناختی دارد.. 
ملک پور مدرس دوره با تاکید بر  شناخت کودکان و ویژگیهای دوران کودکی  به  کانال‌های ارتباطی با کودکان و نوجوانان، انواع ارتباطات، اهمیت برقراری ارتباط با اعضا، ضرورت برقراری ارتباط با اعضا، ارتباط موثر هوش هیجانی، مولفه‌های ارتباط موثر، واکنش‌ها به ارائه پیام‌ها. انواع گوش دادن، شیوه گوش دادن فعال، اشتباهات گوش دادن فعال، خطاهای شناختی، احترام متقابل، سبک‌های ارتباطی، تسهیل کننده‌های ارتباطی، موانع برقراری ارتباط موثر با اعضا، سبک‌های رفتاری، پیامدهای عدم توانایی در برقراری ارتباط، مخاطب شناسی در ارتباط و ...  اشاره داشتند. 
این دوره یک روز با حضور مربیان مسئول و مربیان امور فرهنگی کانون استان به مدت هشت  ساعت آموزشی در سالن جلسات اداره کل کانون برگزار گردید . 
گفتنی است مربیان کانون سالانه تحت آموزش‌های تخصصی ویژه شغلی خود در کار و ارتباط با کودکان و نوجوانان در رشته های مختلف به صورت حضوری و مجازی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =