«اعتقاد درونی و التزام عملی مجریان» پیش‌نیاز رسیدن به اهداف پرورشی در حوزه کودک و نوجوان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در گردهمایی معاونین پرورشی آموزش و پرورش استان ضمن تبیین رسالت کانون، نخستین گام توفیق در رسیدن به اهداف پرورشی را اعتقاد درونی مسئولان و التزام عملی به آن عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش حضور یافت و در مورد فعالیت‌های کانون و لزوم گسترش تعاملات سخن گفت.

محمدرضا سالاری در این جلسه گفت: موضوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رسالت آن از جمله مسایل مهم و اساسی است که نیازمند توجه ویژه است.

وی سپس با ارایه گزارشی در خصوص ۳۲ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان و پراکندگی جغرافیایی آن، گفت: در ۱۹ شهرستان از ۲۶ شهرستان استان، مراکز کانون فعالیت دارند که عدم جانمایی و نیازسنجی دقیق، در زمان احداث آنها، باعث شده نتوانیم، آن‌طور که شایسته است، جامعه کودک و نوجوان استان را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به تعداد اعضای کانون، آن را در برابر جمعیت دانش‌آموزی استان کافی ندانست و افزود: مهم‌ترین وظیفه کانون شناسایی استعدادها و برنامه ریزی در جهت تقویت آنهاست که برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همکاری جدی مجموعه آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی هم‌چون سند تحول بنیادین، که بر مبنای دیدگاه‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته و بخشنامه‌های مرتبط که به کل کشور ابلاغ شده، موضوع پرورش به صورت جدی مد نظر قرار گرفته و آموزش و پرورش را از حوزه تک‌بعدی آموزش خارج کرده است.

سالاری افزود: مجموعه کانون پرورش فکری را نباید جدا از آموزش و پرورش بدانیم و خوشبختانه در استان، رویکرد به گونه‌ای است که زمینه تعامل همه جانبه وجود دارد و این مایه خوشبختی است که مسئولان نسبت به این مساله اهتمام دارند تا با بهره گیری از ظرفیت‌های کانون به تحقق این سند جامه عمل پوشانده شود که خروجی آن تحولات مثبتی را در حوزه توانمندی دانش‌آموزان رقم می‌زند.

مدیرکل کانون سپس از بیانیه گام دوم انقلاب به یک «نرم افزار» تعبیر کرد و گفت: چنانچه این نرم افزار به صورت کامل و جامع در ذهن نوجوانان ما به درستی طرح شود، با دریافت خروجی فهم دقیق این موضوع قادر خواهیم بود به خواسته‌های رهبری انقلاب پاسخ شایسته‌ای بدهیم.

وی پیش زمینه این اتفاق را تامل و تفکر دانست و گفت: زمانی این هدف محقق خواهد شد که خود ما اعتقاد قلبی و التزام عملی نسبت به اجرای آن داشته باشیم.

مدیرکل کانون با بیان این نکته که: هر مدرسه یک کانون تربیتی است گفت: مدارس، مسیر توسعه کشور هستند و اجرای طرح کانون مدرسه گامی است در جهت توانمندسازی کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعدادهای آنان و کانون با استفاده از ظرفیت‌های خوب خود در اجرای این طرح کوشاست که بازخورد آن در آینده جامعه قابل مشاهده خواهد بود.

وی، هم‌چنین، آمادگی کانون را به لحاظ حضور و مشارکت مربیان متخصص جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان و مربیان پرورشی اعلام کرد و از مجموعه آموزش و پرورش خواست به سمت مراکز فرهنگی‌هنری بیایند و کانون را در گسترش خدمت‌رسانی به گروه بیشتری از مخاطبان یاری کنند.

برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها(سرود و نمایش) در کانون، بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون را به خود اختصاص داده بود که در این بخش ضمن اشاره به افزایش میزان مشارکت‌ها، آنها را منابع غنی شناسایی استعدادها خواند و گفت: با توجه به رویکرد پرورشی کانون، این برنامه‌ها و برنامه‌های مشابه، ابزارهای تربیتی هستند که در رسیدن به هدف ما را یاری خواهند کرد.

منبع غنی ۳۴۰ هزار جلدی کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان و تزریق عنوان‌های جدید کتاب به این مجموعه، تجهیز و احداث کتابخانه‌های مدارس، گسترش ناوگان سیار کانون در مناطقی که مراکز ثابت وجود ندارد و همکاری در بحث پخش انیمیشن بچه زرنگ به صورت سیار در سطح استان با تعامل انجمن سینمای جوان از دیگر بخش‌های سخنان سالاری در این جلسه بود که با استقبال حاضران همراه شد. در پایان، مدیرکل کانون پاسخگوی پرسش‌های معاونان پرورشی بود.

«اعتقاد درونی و التزام عملی مجریان» پیش‌نیاز رسیدن به اهداف پرورشی در حوزه کودک و نوجوان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =