دوره تربیت مربی جشن های تکلیف دختران در حرم مطهر شاه چراغ برگزار شد

اولین دوره تربیت مربی جشن های تکلیف دختران، در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی و با حضور عده ای ازعلاقمندان به حوزه کودک در محل سالن کوثر و بهارستان کودک در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس  ، اولین دوره تربیت مربی کودک و مجری گری، در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی و با حضور عده ای ازعلاقمندان به حوزه کودک در محل سالن کوثر و بهارستان کودک در حال برگزاری است.

در این برنامه که از یازدهم آذرماه و به مدت یک هفته با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تولیت آستان احمدی  در حال برگزاری است،  مباحثی همچون شیوه های قصه گویی، فضاسازی و دکور، فن بیان و مجری گری در کنار  آموزش روشهای تربیتی،   توسط صاحب نظران حوزه کودک و نوجوان آموزش داده خواهد شد.  

مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه قصه گویی  عبارتند از تاریخچه قصه گویی، اهداف قصه گویی، اهمیت قصه گویی، شیوه ها و انواع قصه گویی، تفاوت قصه گویی و قصه خوانی، اصول قصه گویی و ویژگیهای درونی وبیرونی قصه گو، که این  مباحث و توجه به نیازهای مخاطب  و اصول برقراری ارتباط با مخاطب توسط اعظم ایزدی مربی فرهنگی کانون پرروش فکری ارائه می شود.

هم چنین در کارگاهی دیگر نیز، سحر نعیمی مربی تخصصی هنری کانون پرورش فکری، با تاکید بر تعریف مربی و ویژگی های او، بر نحوه ارتباط مربی و کودک تاکید کرده و اصول پایه ای فضا سازی  با موضوع های کودک و نوجوان، رنگ شناسی،  و چند کار هنری دیگر را به مربیان کودک،آموزش و ارائه می دهد.

در بخش های دیگر این کارگاه ها  نیز هادی فردوسی شاعر مطرح کشوری و مربی فرهنگی کانون و مدرس حرفه ای فن بیان و مجری گری، به آموزش  اصول اجرا، صداسازی، گرم کردن صدا و روش های ارائه مطلوب یک برنامه، و سید مهدی موحد و حسن استرحام،   به آموزش تعلیم و تربیت به تشریح دیدگاه های خود از نگاه اسلام می پردازند.

شایان ذکر است در صورت ادامه این کارگاه ها مباحث مرتبط با حوزه کودکی و شیوه های مربیگری توسط مربیان کانون در راستای تولی گری کانون و ارائه توانمندیهای کانون به عموم جامعه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =