نقد و بررسی کتاب «مثل هیچکس» در مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس

رمان «مثل هیچکس» اثر سپیده خلیلی با حضور اعضای مراکز پارک لاله و کوی پلیس نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، به گفته ی بهنوش بلالی پور مربی ادبی مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس، این رمان روایتگر داستان زندگی اجتماعی خانواده ای است که در آن فرزندی به دنیا می آید که از نظر ظاهری با بقیه ی اعضا خانواده متفاوت و دچار نواقص و مشکلاتی است.

وی‌گفت: در ابتدای نشست، اعضا به نقد ظاهری کتاب پرداختند. عنوان کتاب برایشان بسیار جذاب بود به طوری که مشتاق شده بودند داستان را بخوانند. تصویر کتاب را نیز با محتوای داستان متناسب می دانستند. آنها بر این عقیده بودندکه هر کدام از تصویر های روی جلد شخصیت های توی داستان هستند که هر کدام حرفی برای گفتن دارند.

نقد و بررسی کتاب «مثل هیچکس» در مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس

بلالی پور ادامه داد: در این نشست ها سپس به نقد محتوایی کتاب پرداخته شد. از نظر اعضا، این داستان واقعی و در عین‌حال همراه با اتفاقی است که در جامعه اکثر خانواده ها با آن رو به رو هستند و موضوع آن چیزی بود که معمولاً برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. برداشت اعضا از داستان این بود که قرار نیست همه شبیه هم باشند. ممکن است در خانواده یک نفر با شرایط خاص به دنیا بیاید.

نقد و بررسی کتاب «مثل هیچکس» در مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس

مربی ادبی نظر اعضا را درباره ی این جمله پرسیده بود: «نیلوفر وقتی داشت با عمه و دختر عمه اش به گردش می رفت گفت من خودم کار می کنم و از نوید مراقبت می کنم» اعضا پاسخ دادنده بودند که آن ها هم اگر جای نیلوفر بودند شاید همین کار را می کردند. در پایان نقد و بررسی کتاب مثل هیچکس اعضا به این نتیجه رسیدند که آدم نباید با هر سختی و مشکلات زندگی را رها کند. بلکه باید در مقابل مشکلات ایستادگی کند و راه حل مشکلات را بیابد. اعضاء داستان را روان توصیف کردند و بر این عقیده بودند که این کتاب نه تنها برای نوجوانان بلکه برای گروه سنی نونگاه هم می تواند مناسب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =