برگزیدگان سوگواره ملی بچه‌های اربعین در دو بخش نقاشی و عکس معرفی شدند

مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی بچه‌های اربعین با حضور مدیران کل آفرینش‌های فرهنگی کانون و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، این مراسم همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور معرفی و تجلیل از برگزیدگان اولین سوگواره بچه‌های اربعین در دو بخش عکس و نقاشی ۲۰ آذر ماه در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم که فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی، اسداللهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و جمعی از دانش آموزان و مربیان مراکز کانون حضور داشتند ضمن اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سرود و قصه‌گویی از برگزیدگان کودک و نوجوان این سوگواره قدردانی شد.
علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم با اشاره به ارسال بیش از ۱۲۳۰ قطعه نقاشی و عکس از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه این سوگواره در تبریز، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.
معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی و اسداللهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سخنرانان این مراسم بودند.
در این مراسم و پس از قرائت بیانیه داوران بخش نقاشی توسط دکتر امین افشار از اساتید پیشکسوت نقاشی و تصویرگری و بخش عکس توسط استاد رنجبر برگزیدگان این سوگواره معرفی و با اهدای لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند. گفتنی است همزمان با برگزاری این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیده در نگارخانه استاد یاسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
برگزاری کارگاه ویژه عکاسی با حضور کمال شب‌خیز برای اعضای انجمن عکاسی کانون استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
اسامی برگزیدگان این سوگواره در بخش عکاسی را اینجا و بخش نقاشی را اینجا ملاحظه نمایید.

آثار برگزیده این سوگواره در بخش عکاسی را اینجا و آثار برگزیده بخش نقاشی را اینجا ملاحظه نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =