کد خبر: 334586
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
سیزدهمین جلسه اعضای شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برپا شد

اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سیزدهمین جلسه خود ضمن بررسی روند اجرای شیوه‌نامه توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، در خصوص اجرای پویش ملی خوانش کتاب و برگزاری کارگاه‌های فصل زمستان در مراکز کانون استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان بابیان اینکه کتاب‌خوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی کشور است، گفت: کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی در کشور، نقش مهمی در نهادینه شدن رفتار عادت به کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان دارد.

وی با اشاره به آثار کتاب‌خوانی در توسعه‌یافتگی ابعاد فردی و اجتماعی افراد جامعه بیان داشت: مطالعه کتاب علاوه بر اینکه کم‌هزینه‌ترین سرگرمی برای افراد است بلکه در تقویت قدرت کلام، نوشتن و تحلیل مسائل نیز تأثیر به سزایی دارد و با افزایش سطح آگاهی اجتماعی، زمینه کسب موفقیت‌ها را هموار می‌سازد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز از اجرای طرح پویش کتاب‌خوانی در بستر پیام‌رسان شاد خبر داد و گفت: این پویش سراسری که با شعار «آینده خواندنی است» اجرا می‌شود، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغازشده است و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی کانون، تهیه فیلم‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ کتاب صوتی، خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف‌های ویژه در سایت فروش کانون را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در اجرای این پویش عنوان کرد.

سیزدهمین جلسه اعضای شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برپا شد

علومی برگزاری کارگاه‌های تخصصی مراکز در سه‌ماهه چهارم سال را نیز مورد تأکید قرار داده و اظهار داشت: برای تسریع درروند ثبت‌نام اعضا، تأییدیه برگزاری کارگاه‌ها توسط معاونت فرهنگی کانون استان صادر خواهد شد.

سید جلیل صفوی کارشناس امور فرهنگی استان نیز در گزارشی، روند اجرای برنامه‌های توسعه کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان را تشریح کرده و از اجرای مهرواره «در مسیر، دانایی بر بال کتاب» در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

صفوی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی در مراکز کانون و طرح نقد کتاب توسط مربیان و کارشناسان ستادی در حال اجرا است.

گفتنی است در ادامه این جلسه کارشناسان و اعضای جلسه در خصوص موضوع‌های مطرح شده به گفتگو نشسته و بابیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، مواردی را جهت اجرا به تصویب رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =