کد خبر: 334654
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در اداره کل کانون استان اردبیل برگزار شد

با سخنرانی استاد اخلاق و قرائت دعای توسل، مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح روز شنبه ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۲ در اداره کل کانون استان اردبیل برگزار شد؛ حامد حق محمدی از اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های اردبیل به سخنرانی پرداخت.

حق محمدی بابیان اینکه هدف از برپایی مجالس دینی و هیئت‌های مختلف، احیای امر اهل‌بیت(ع) است، گفت: حفظ و احیای دین اسلام و هدایت مردم به‌سوی رشد و کمال از فضیلت و برکات ذکر یاد و خاطره ائمه معصومین (ع) در مجالس و مراسم دینی و مذهبی است.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر اوصافی از حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته و برخی از ویژگی‌های شخصیتی آن بانوی بزرگوار در امور همسرداری و تربیت فرزندان را بیان کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پروردگار هستی با توجه به آفرینش زن و مرد، حقوق و تکالیف خاصی را بر عهده‌ی هر یک قرار داده است، سبک زندگی، حسن معاشرت و همکاری امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای داشتن زندگی موفق عنوان کرد.

حق محمدی با اشاره به حدیث کساء ، سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) با فرزندان خود را بهترین سرمشق در امور تربیت فرزندان توصیف کرده و بیان داشت: ایشان به فرزندان احترام می‌گذاشتند و آن‌ها را با کلمات محبت‌آمیز مورد خطاب قرار می‌دادند.

خاطرنشان می‌شود در ادامه برنامه، دعای پرفیض توسل قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =