اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

در ایام سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س)، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به مناسبت ایام سوگواری شهادت بی‌بی دوعالم و باهدف بزرگداشت مقام و منزلت حضرت زهرا (س) و آشنایی اعضا با سیره و زندگانی آن حضرت، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پارس‌آباد

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌ای تحت عنوان «سوگ خورشید» در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک پارس‌آباد برگزار شد.

در این سوگواره مربی مسئول مرکز با عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم، به معرفی شخصیت ایشان پرداخته و در ادامه مربی ادبی مرکز نیز با معرفی فعالیت‌های ادبی و آشنا نمودن حاضران با نحوه برگزاری کارگاه‌ها، اشعاری در سوگ فاطمه زهرا (س) را قرائت کرده و اعضا نیز دل نوشته‌های خود را تقدیم دختر نبی اکرم (ص) کردند.

سپس مربی فرهنگی مرکز به همین مناسبت کتاب «فاطمه الگوی حیات زیبا» را برای اعضا معرفی کرده و آن‌ها را به مطالعه کتاب یادشده تشویق کرد.

گفتنی است، پایان‌بخش این سوگواره، قصه‌گویی از داستان «گردنبند» برای حاضران بود.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری کانون رضی

هم‌زمان با ایام فاطمیه، اعضای مرکز فرهنگی هنری رضی با اجرای برنامه‌های مذهبی، این ایام را گرامی داشتند.

با اجرای برنامه یاس کبود در مرکز فرهنگی هنری رضی که باهدف ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌ها و تعالیم دینی و مذهبی برگزار شد، با اجرای فعالیت معرفی زندگینامه و شخصیت حضرت فاطمه (س) توسط مربی مرکز، اعضا با سیره آن حضرت و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایشان آشنا شدند.

معرفی ایام فاطمیه، پخش نماهنگ، معرفی و شعرخوانی از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی»، هم‌خوانی سوره کوثر همراه با خوانش ترجمه این سوره و آشنایی با تسبیحات حضرت زهرا(س) ازجمله فعالیت‌هایی بود که در این برنامه برای اعضا اجرا شد.

گفتنی است در پایان اعضا با اجرای فعالیت نقاشی، دل نوشته‌های خود نیز تقدیم حضرت زهرا (س) کردند.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی با حضور اعضا در کانون شهرستان نمین اجرا شد.

بر اساس این گزارش، در برنامه‌ای که روز پنجشنبه بیست و سوم آذرماه سال ۱۴۰۲ اجرا شد، زهرا فرج زاده مربی مسئول مرکز نمین، با تسلیت ایام فاطمیه، وقایع و رخدادهایی از زندگی حضرت فاطمه(س) را برای حاضران بازگویی کرده و به بیان ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت پرداخت.

همچنین در بخشی دیگر از برنامه‌های مرکز در همین مناسبت با فضاسازی کارگاه قصه‌گویی، داستانی از زندگانی آن حضرت برای حاضران نقل‌شده و در ادامه فعالیت روخوانی کتاب و شعرخوانی انجام گرفت.

شایان‌ذکر است، معرفی چند عنوان کتاب با موضوع معرفی و آشنایی باشخصیت ام‌ابیها(س) و برگزاری کارگاه نقاشی از دیگر فعالیت‌هایی بود که به همین مناسبت در مرکز اجرا شد.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر

ویژه‌برنامه «قرار فاطمی»‌به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که به مناسبت ایام فاطمیه در روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ در مدرسه شهید پیرنظری آلنی برگزار شد، مربی فرهنگی مرکز در شروع برنامه،‌ضمن معرفی ‌شخصیت والای حضرت زهرا (س) توضیحاتی در خصوص نحوه زندگانی و صفات آن بانوی بزرگوار ارائه کرد.

همچنین در بخشی دیگر از برنامه دانش آموزان پایه پنجم طرح کانون مدرسه سرود «سلام فاطمه» را اجرا کرده و در ادامه عضوی از طرح کانون مدرسه، به خوانش دل نوشته‌ی خود برای حضرت زهرا (س) پرداخت.

گفتنی است، در انتهای برنامه مربی فرهنگی مرکز با خوانش قسمتی از کتاب «برای تو دخترم: زندگانی فاطمه زهرا (س)»‌ این کتاب به نویسندگی رضا شیرازی را برای حاضران معرفی کرد.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فعالیت‌های گرامیداشت این مناسبت با اجرای طرح کانون مدرسه توسط کانون دولت‌آباد در آموزشگاه دبیرستان نواب صفوی برگزار شد.

در این برنامه که روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در حضور مدیریت و رئیس حراست آموزش‌وپرورش شهرستان نمین اجرا شد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت‌آباد با همکاری مدیر و معلمان آموزشگاه نواب صفوی برنامه‌های مناسبتی مذهبی اجرا کردند.

در شروع برنامه مازیار بابایی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان نمین در شهادت دخت نبی اکرم (ص)، به سخنرانی پرداخته و حجت‌الاسلام حسین بینا نمین نیز فضائل اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه (س) را برای حاضران در مراسم تشریح کرد.

معرفی شخصیت و آشنا نمودن اعضا با وقایع شهادت حضرت زهرا (س)، قرائت صلوات خاصه آن حضرت، مداحی توسط همکار مرکز از فعالیت‌های اجراشده در برنامه بود.

گفتنی است در این روز با توزیع صبحانه نذری از حاضران پذیرایی شد.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به‌منظور آشنایی و شناخت بافرهنگ و فضائل فاطمی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش با اجرای ویژه‌برنامه سوگواره فاطمی که هم‌زمان با اجرای طرح کانون مدرسه برگزار شد، در ابتدای برنامه یکی از اعضا سوره کوثر را تلاوت کرده و سپس مربی فرهنگی مرکز ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با ذکر صفات و ویژگی‌های برجسته آن حضرت، به معرفی شخصیت ام‌ابیها(س) پرداخت.

معرفی وقایع شهادت زهرا(س)، شعرخوانی، بیان فضائل اخلاقی، روخوانی و معرفی کتاب‌های «دختر آسمانی» و «زندگی‌نامه حضرت زهرا(س)»، اجرای سرود، قصه‌گویی و سفالگری از دیگر فعالیت‌های این ویژه‌برنامه بود.

گفتنی است در بخشی دیگر از فعالیت‌های مرکز در همین مناسبت، اعضا و مربیان با حضور در نمایشگاه یاس کبود، از جلوه‌های مختلف این نمایشگاه مردمی دیدن کردند.

اعضا و مربیان در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون اردبیل

به مناسبت سالروز شهادت بزرگ‌بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و ارج نهادن به مقام والای ایثار و شهادت و الگوی برتر زنان عالم، مراسمی با عنوان «در سوگ آفتاب» روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل برگزار شد.

در این برنامه که به‌منظور بسط و گسترش فرهنگ فاطمی در میان اعضای کودک و نوجوان مرکز و با حضور والدین اجرا شد، مراسم عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) با مدیحه‌سرایی، روضه‌خوانی و هم‌خوانی زیارت‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده و اعضای کودک و نوجوان مرکز نیز با بستن سربند «یا فاطمه الزهرا(س)» برای شناخت و تبعیت از سبک زندگی آن حضرت، عهد و پیمان بستند.

معرفی کتاب، معرفی ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) و قصه‌گویی مربی فرهنگی مرکز با رویکرد شناخت هر چه بیشتر اعضا با سیره آن حضرت از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

خاطرنشان می‌شود در پایان برنامه، حاضران با آش نذری که توسط مربیان مرکز آماده‌شده بود، پذیرایی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =