کد خبر: 334759
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
بازدید 68
نشست «نماز نسل نو» در کانون البرز برگزار شد

مدیر کل کانون البرز و رییس ستاد اقامه‌ی نماز استان در نشست «نماز نسل نو» زمینه‌های مشترک همکاری را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی که به دعوت مدیرکل کانون استان در جلسه‌ی شورای اقامه‌ی نماز این اداره کل حضور یافته بود در سخنانی گفت نماز یک رفتار و کار کردن در بحث سبک زندگی است و کار تشکیلاتی در این زمینه یعنی عمومی سازی این فریضه در جامعه.

از ظرفیت کانون برای تربیت راهبردی، عبادی کودکان بهره می‌گیریم.

رییس ستاد اقامه‌ی نماز استان البرز در ادامه گفت از ظرفیت کانون برای تربیت راهبردی، عبادی کودکان بهره می‌گیریم.

این مقام مسوول افزود ستاد اقامه نماز تیم مشاوره‌ی تخصصی  داشته و می تواند در موضاعات مختلف  مانند نماز و مفاهیم دینی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  جلسات مشاوره، برگزار کند .

مرادی همچنین گفت اجلاس نماز با همکاری استانداری البرز برگزار شده و  از ظرفیت کانون برای تربیت راهبردی عبادی برای کودکان ۷تا ۱۲ سال بهره خواهیم گرفت و در این بخش هدایایی مانند کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز نفیسی هم از طرف ستاد اقامه نماز  برای کودکان و نوجوانان، در نظر خواهیم گرفت.

ایشان پیشنهاد داد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراخوان ویژه‌ای با موضوع نماز را منتشر کرده و از علاقه‌مندان برای شرکت  در رشته های مختلف مانند نقاشی ، پادکست،عکس ، داستانک و  دعوت کند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این مطلب که اگر حال مربی و مادر خوب باشد حال اعضا و فرزندان نیز خوب خواهد بود گفت ستاد اقامه‌ی نماز آمادگی دارد در بحث آموزش مربیان هم با کانون همکاری کرده  و ضمن معرفی اساتید متخصص درحوزه‌ی رویکردها و مفاهیم دینی،  فرصت حضور مربیان و والدین در این نشست‌ها را فراهم کند و افزود یک جلسه‌ی آزمایشی  استاد به کانون می‌فرستیم و  اگر بازخورد و کارایی خوبی داشت جلسات را ادامه خواهیم داد.

برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و میزگرد برای  اعضا و اردوهای فرهنگی، دینی با موضوعات تربیتی  هم از دیگر پیشنهادات ایشان بود و معتقد بودند که باید فرزندانی محکم و قوی بار بیاوریم که این نشست‌ها می‌تواند زمینه‌ی بارآوردن چنین فرزندانی باشد.

این مقام مسوول  در این نشست در مورد برگزاری نماز جماعت و همکاری با ستاد اقامه نماز و ردیف بودجه  برای این کار نیز صحبت کرد.

استفاده از کتاب‌های کانون و قصه‌گویی برای انتقال مفاهیم دینی

زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز هم در بخش‌هایی از این نشست ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور رییس ستاد اقامه‌ی نماز در جلسه‌ی شورای اقامه‌ی نماز این دستگاه گفت  آمادگی داریم با همکاری ستاد  و استفاده از ظرفیت کانون  و مکان مناسب آن،  برنامه‌های با موضوعات نماز و مفاهیم دینی برگزار کنیم.

ایشان با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) گفت ایشان در حوزه‌ی جمعیت و فرزند آوری،  اصل را کدملی دانسته و فرموده‌اند فرزندی که به دنیا می آید دارای کدملی است؛  در این برنامه نیز خروجی برنامه هم باید نماز باشد یعنی اینکه بچه ها به این نتیچه برسند که نماز بخوانند .

این مقام مسؤول درباره برنامه‌های مشترک با ستاد اقامه نماز هم  گفت ما می‌توانیم پیوست های فرهنگی ادبی و غیره داشته باشیم و همچنین فضای مناسب را در اختیار قرار دهیم.

عاشری هم چنین افزود در این برنامه‌ها می‌توانیم برای انتقال مفاهیم دینی از کتاب‌های عمیق برای کودکان و نوجوانان استفاده کنیم و به عنوان نمونه از کتاب‌های کلر ژوبرت نام برد.

مدیر کل کانون البرز در بخش پایانی سخنانش از برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی مادران و بهشت مادرانه سخن گفت و افزود در نطر داریم بحث قصه گویی را عمومی کنیم و می‌توانیم تجربه های مادران در موضوعات مختلف مانند نماز خواندن یا نخواندن  فرزندان و نوع برخورد مادر با فرزند و نتیجه کار  از موضوعات قصه گویی باشد تا این فرآیند بتواند اثرات و روش‌های تربیتی به باقی مربیان و مادران آموزش داده تا عمومی سازی به معنای واقعی انجام  شود.

گفتنی است این نشست  صبح روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲،  با حضور اعضای شورای اقامه‌ی نماز کانون البرز در دفتر مدیر کل کانون استان برگزار شد.

نشست نماز برای تربیت نسل نو در کانون البرز برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =