کد خبر: 334761
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
بازدید 81
نشست مجازی ادبی جلوه های فاطمی در آیینه شعربرگزار شد

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، نشست ادبی جلوه های فاطمی در آیینه شعر، به منظور آشنایی بیشتر مربیان ادبی، فرهنگی و هنری مراکز استان فارس با شاعران آیینی و اشعارشان در وصف شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و همچنین جایگاه الگو سازی از سیره ی زندگی حضرت فاطمه(س) در قالب شعر به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)،   نشست ادبی جلوه های فاطمی در آیینه شعر، به منظور آشنایی بیشتر مربیان ادبی، فرهنگی و هنری مراکز استان فارس با شاعران آیینی و همچنین جایگاه الگو سازی از سیره ی زندگی حضرت فاطمه(س) در قالب شعر، با حضور آرزوحقیقی، مربی مسئول مرکز نی ریز  به صورت مجازی برگزار شد.

در شروع این نشست، شاعران آیینی شعر های خود را در وصف حضرت فاطمه(س) خواندند.

در ادامه برنامه  آرزو حقیقی، پژوهشگر و منتقد ادبی، از دو رویکرد اسطوره ای و اسوه ای، که هر شاعر و نویسنده نسبت به پیامبران و ائمه معصومین در هر عصر و دوره ای اتخاذ می کنند، یاد کردو گفت:  رویکرد اسطوره ای به این معنی است که ائمه ی معصومین در زمان خود، اسطوره هایی بودند که در طول تاریخ هرگز مشابه آنها پدیدار نشده است. و چون اسطوره به معنای شخصیت های افسانه‌ای و فراواقعی هستندو به واسطه ی عوامل و نیروهای فوق بشری ویژگی هایی پیدا کرده اند؛ پس در این صورت قطعا انسان های عادی نمی توانند مثل آنها باشند.

این پژوهشگر در پایان، با اشاره به آیه ی "إِنَّ عَلَینَا لَلهُدَی" که اگر چه ابتدای خلقت دانه طلب و فطرت جویی در نهاد آدمی توسط حق کاشته شد، اما دانه ی کاشته شده در زمان پرورش به مراقبت نیاز دارد، گفت : الگوها پرورش دهنده، راهنما و رهبر هستند. و در هر رویکرد اسطوره ای واسوه ای چهار نگرش کلی در شعر آیینی وجود دارد. و از این چهار نگرش با عناوین روایی- تاریخی، فلسفی -کلامی، تخیلی -شاعرانه، عاطفی- احساسی یاد کرد.

نشست مجازی ادبی جلوه های فاطمی در آیینه شعربرگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =