مراسم آیینی " شو چله " در هرسین

به مناسبت شب یلدا و در دو روز متوالی،مراسم آیینی " شو چله " در هرسین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، به مناسبت شب یلدا و در دو روز متوالی،مراسم آیینی " شو چله " در هرسین برگزار شد.
 همایش " شو چله " به مناسبت شب یلدا با همکاری مرکز هرسین و اداره ارشاد اسلامی، با حضور مسئولین شهرستان، شاعران و نویسندگان بومی، اعضای فعال مرکز هرسین و دانش‌آموزان مدارس این شهرستان، با اجرای مربیان مرکز هرسین برگزار شد. شعرخوانی  شاعران و اعضا، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، دوبله‌ی انیمیشن یلدایی اعضای نوجوان، استندآپ کمدین بومی " گلدانه " ، رژه ی رزمی کودکان و در پایان تقدیر از اعضای فعال و کتابخوان و دانش آموزان توسط مسئولین  شهرستان، از بخش‌های اجرایی این برنامه بود.

مراسم آیینی " شو چله " در هرسین
همچنین برگزاری ویژه‌برنامه‌ی " شو چله " در روستای سرماج هرسین با همکاری کانون و  نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش صورت پذیرفت، این برنامه با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و محروم اجرا گردید. قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کانون و فعالیت‌های آن، نشست کارگاهی بررسی آیین‌ها و سنت‌های بومی لک‌ها، برگزاری مسابقات شاد و مفرح برای مخاطبان کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =