اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی

در آستانه‌ی شب یلدا، اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی توسط کانون استان رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در آستانه‌ی شب یلدا، اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی توسط کانون استان رقم خورد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، در خصوص اجرای این طرح گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در کانون استان مصوب شد تا به مناسبت شب یلدا خودروی واحد سیار کانون کرمانشاه حامل کتاب در سطح شهر تردد کرده و به همه‌ی کودکان کار حاضر در چهار راه‌های شهر کرمانشاه، یک کتاب (نماد کانون) به همراه یک عدد انار (نماد شب یلدا)  هدیه بدهد.

اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی
وی افزود: در این طرح توزیع ۳۰۰ جلد کتاب به همراه هر کتاب یک انار به کودکان کار سطح شهر برنامه‌ریزی شده بود و خوشبختانه این امر با همت همکاران تلاشگر ما در کانون کرمانشاه محقق گردید که با توجه به بازخورد حاصل شده، علاوه بر شاد کردن دل کودکانی که از امکانات لازم برخوردار نیستند، نتایج مطلوبی را نیز در پی داشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه کودکان کار نیازمند آموزش هستند، بیان داشت: کتاب به عنوان بهترین هدیه می‌تواند همراه همیشه کودکان کار بوده و نقش مهمی در قرار گرفتن آنها در مسیر علم و دانش داشته باشد.

اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی
خیاط زنجانی تصریح کرد: در خریداری و تامین کتاب‌ها تلاش‌ شده نیازها، سلایق و خواسته‌های کودکان کار به طور کامل مورد توجه قرار گیرد تا بتواند آگاهی‌های لازم را در مورد حقوقشان به آنها بدهد.
وی در ادامه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی را اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: باید با علاقمند کردن افراد به مطالعه از دوران کودکی، مطالعه کتاب را به یک برنامه روزانه تبدیل کنیم.

اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار ویژه‌ای قائل شده است، عنوان کرد: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به ‌اندازه‌ای بالا است که معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن همراه شده است.

اهدای یک کتاب، یک انار به کودکان کار کرمانشاهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =