کد خبر: 334965
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
بازدید 71
پاسداشت رسوم کهن ملی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸

ویژه برنامه یلدای مهربانی با حضوراعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران، چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ویژه‌برنامه‌ یلدای‌مهربانی با حضور ۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۸‌ و والدین‌شان و با هدف‌پاسداشت رسوم کهن ملی، توجه‌به‌آداب‌ورسوم‌یلدا، تولید اثر نمایشی ‌با موضوع‌ مهارت‌های‌ همدلی، حل‌مسئله‌ و... در مرکز فرهنگی‌ هنری ‌شماره ۸  برگزار شد.

پاسداشت رسوم کهن ملی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸

این ویژه‌برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به قرائت امیرعلی فرازان آغاز شد. پس از آن مجری برنامه ضمن خوشامدگویی مدعوین، به توضیح آداب و رسوم شب یلدا پرداخت. سپس نمایش هیچ وقت برای گفتگو دیر نیست بر اساس کتاب «شش کلاغ و مرد کشاورز» به کارگردانی لیلا افسری و بازی مانلی محمودان، یزدان شیخ، امیرحسین حاجی حسین‌زاده، مسیحا عسگری، یونا ترکی، رادین باقری و رهام پارسی با ابزار ماسک، اجرا شد. در ادامه سمیه گلچهره به روایت «ننه سرما» پرداخت.

پاسداشت رسوم کهن ملی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸

در بخش بعدی برنامه با دعوت مجری علاقمندان به مسابقه مشاعره به روی سن آمده و با هم به رقابت پرداختند. از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه اجرای قصه‌ی «هندوانه واکسی» توسط مانلی‌محمودان، تمبک‌نوازی توسط ارغوان ثقفی نیا، سنتورنوازی توسط صدف و امیرصدرا افضلی و شاهنامه خوانی توسط امیرعلی فرازان، رهام ترابی، آوا کشاورزی، مانلی محمودان و ارغوان ثقفی نیا با هدایت بهناز ابوالوفایی بود.

پاسداشت رسوم کهن ملی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸

سپس لیلا افسری مسئول مرکز ۸ از  برگزیدگان کشوری کتابخوانی مانلی محمودان، پویش عکاسی امیرعلی بهرامی و اعضای گروه نمایش و شاهنامه‌خوانی با اهدای جوایز قدردانی کرد.
 گرفتن عکس یادگاری و پذیرایی با انار و هندوانه و شیرینی و ... پایان بخش این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =