کد خبر: 335048
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
بازدید 72
با گلدان‌های آفتابگردان

ویژه برنامه هفته پژوهش در با حضور اعضای ‌مرکز فرهنگی ‌هنری‌شماره ۱۷ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران، ویژه برنامه‌ی‌گرامیداشت هفته پژوهش با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۷ برگزار شد.

این برنامه با هدف تقویت حواس و افزایش سطح سواد پژوهشی اعضا در قالب بازی پژوهش طی هفته پژوهش برای حدود ۱۰۰ نفراز دختران نونگاه و نونهال  ونوخوان  فعال مرکز اجرا شد.

در این برنامه از گلدان‌های گل افتابگردان استفاده شد. حواس‌پنج‌گانه و کاربردآن به تفکیک روی هر کدام از گل‌های گل آفتابگردان نوشته شده بود وکنارش‌گل‌های کوچکتر بدون برگ روی یک میز، قرار داشت. بعد از تقسیم اعضا به گروه‌های چند نفره ابتدا با فضاسازی لازم آن‌ها با نعمت‌های خدا بر انسان و همچنین با کاربرد حواس پنجگانه آشنا شدند.

با گلدان‌های آفتابگردان

با گلدان‌های آفتابگردان

با گلدان‌های آفتابگردان

در ادامه اعضا در یک تعامل به بیان مصادیقی برای هریک از حواس پرداختند سپس مکعبی که در هر وجه از آن یکی از حواس نوشته شده بود را چرخانده و روی زمین انداختند هرکدام از حواس که نمایان شد اعضای گروه با شمارش اعضا تیم مقابل تاعدد ۱۷، فرصت داشتند برگهایی که روی آن نمونه‌هایی از کارکرد حواس نوشته شده را از روی میز برداشته و سریع در زیر گل‌های آفتابگردان کوچک بگذارند.

گروهی که تعداد برگ بیشتری داشتند به مرحله بعد وارد شدند و یک نفر از بین گروه خود را انتخاب کردند عضو منتخب با چشمان بسته از داخل صندوقچه، مکعب کوچکی را برداشت و بعداز چرخاندن آن سپس با چشمان باز نوشته روی مکعب را به صورت پانتومیم اجرا کرد و گروه مقابل با دیدن پانتومیم اجرا شده حدس زدندکه نوشته روی‌مکعب‌چه‌بوده‌است.

معرفی و روخوانی کتاب «گوش گوشی‌ها» بخش پایانی برنامه‌های این مرکز بود.

با گلدان‌های آفتابگردان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =