امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان با موضوع همکاری‌های مشترک فرهنگی، هنری، علمی و اجرای طرح «فرهنگسرای سیار» برای مخاطبان کودک و نوجوان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه همکاری بین کانون و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان امضا شد.

در بیان موضوع این تفاهم‌نامه، که تا چهارم دی ۱۴۰۵ قابل اجراست، به همکاری مشترک فرهنگی، هنری، علمی و اجرای طرح «فرهنگسرای سیار» برای مخاطبان کودک و نوجوان اشاره شده است.

ترویج فرهنگ کتاب خوانی، اهدای شادی، امید و دانایی به تمام کودکان و نوجوانان سطح شهر زاهدان از طریق برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و علمی و پرورش شهروندان مسئولیت‌پذیر با برگزاری آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم از جمله هدف‌های امضای این تفاهم‌نامه است.

در بخش تعهدات کانون این نکات ذکر شده است: تجهیز بخش کتابخانه کودک و نوجوان فرهنگسرای سیار(در مرحله نخست اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب از انتشارات کانون)، مشارکت در تجهیز و خرید محصولات فرهنگی، هنری و علمی برای فرهنگسرای سیار، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و آموزشی تخصصی حوزه کودک و نوجوان برای تسهیلگران حوزه کودک و نوجوان شهرداری، آموزش کتابداری  تخصصی کودک و نوجوان، ویژه کتابخانه فرهنگسرای سیار و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی فرهنگسرای سیار.

در خصوص تعهدات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان به این موارد اشاره شده است: اختصاص یک دستگاه اتوبوس به عنوان فرهنگسرای سیار، همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک ویژه کودکان و نوجوانان، تعبیه لوگوی کانون بر بدنه فرهنگسرای سیار در کنار لوگوی شهرداری، کمک به ایاب و ذهاب رایگان دانش‌آموزان در ویژه برنامه‌های کانون، رنگ‌آمیزی و طراحی بدنه خارجی اتوبوس متناسب با فرهنگسرای سیار و...

تعهدات مشترکی نیز برای طرفین تفاهم‌نامه پیش بینی شده که از آن جمله می‌توان به بهره مندی از امکانات فرهنگی دو طرف، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، نشست‌ها و همایش‌ها، اجرای طرح‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در زمینه ماموریت‌های مشترک و تعامل برای ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه به امضای محمدرضا سالاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و پیمان نارویی، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =