کسب دو مقام برگزیده اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی در جشنواره بین المللی قصه‌گویی

در آئین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی"علیرضا متقی" در بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان و "کیان زارعی گواری" در بخش ۹۰ ثانیه‌ای عنوان برگزیده این جشنواره را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، آئین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۳۰ آذر۱۴۰۲ با حضور مسئولان کشوری در یزد برگزار و برترین قصه‌گویان بین‌المللی و ملی این رقابت معرفی شدند.

در آیین اختتامیه بزرگترین قصه‌گویی جهان دو مقام برگزیده به اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی رسید . "علیرضا متقی" با اجرای قصه «غلام عشق» برگزیده بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان از مرکز فرهنگی هنری رباط مراد شهرستان خمین  و "کیان زارعی گواری" برگزیده بخش ۹۰ ثانیه‌ای با اجرای قصه «نماز عید فطر مسجد الاقصی» از مرکز فرهنگی هنری شازند به این مهم دست یافتند.

کسب دو مقام برگزیده اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی در جشنواره بین المللی قصه‌گویی

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در خصوص مراحل برگزاری جشنواره گفت: امسال شاهد با مشارکت ۱۷ هزار نفر در جشنواره قصه‌گویی هدف جشنواره که مردمی سازی و عمومی سازی قصه در بین اقشار جامعه است را به خوبی محقق کرد. در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی  که به مدت سه روز در ۲۷ آبانماه برگزارشد  از  ۳۷۷ اثر در بخش ملی در استان داوری شد و با حضور ۵۳ قصه‌گوی راه‌یافته به این مرحله استانی در بخشهای مختلف در استان مرکزی به رقابت پرداختند که در نهایت  "آتنا بیات" در بخش آیینی‌ سنتی بزرگسال و "علیرضا متقی" در بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان به همراه "کیان زارعی گواری" قصه گوی بخش ۹۰ ثانیه ای از استان مرکزی به انتخاب هیئت داوران به بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد راه یافتند.

منصوری در ادامه افزود: با حضور ۶۰ قصه گو در مرحله پایانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در یزد و مشارکت کشورهای آفریقای جنوبی، انگلیس، لبنان، ترکیه، اوگاندا، اسکاتلند، آرژانتین، فرانسه، تانزانیا، لسوتو و مالزی در این جشنواره به میزبانی استان یزد از ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه۱۴۰۲ به رقابت پرداختند. که در این رقابت بین المللی سهم استان مرکزی کسب دو مقام برگزیده اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =