کد خبر: 335156
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
بازدید 79
صد دانه یاقوت در مرکز بومهن

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری بومهن با معرفی آیین یلدا در اقوام مختلف ایران زمین این مراسم باستانی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ روز پنج شنبه 30 آذر اعضا و والدین مرکز بومهن در جشن گرامی‌داشت یلدا با عنوان «صد دانه یاقوت» شرکت کردند. در این جشن که 100 نفر از اعضای کودک و نوجوان و والدین حضور داشتند؛ ابتدا به هر کدام از اعضا میزی اختصاص داده شد تا سفره‌ی یلدایی خود را بچینند.

سپس مریم شفیع‌زاده مربی مسئول مرکز به معرفی تاریخچه‌ی یلدا، آداب تفال در اقوام مختلف و قصه‌گویی پرداخت. در ادامه والدین با هدف پیوند بیشتر اعضا با ریشه‌های فرهنگی ایران به معرفی خوراکی‌ها و آیین خاص شب یلدا در زادگاه‌های خود پرداخته و فرزندان خود را با میراث معنوی ایران آشنا کردند. شعر خوانی، بازی، مسابقه و  حافظ خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم در مرکز فرهنگی هنری بومهن بود.

سپس سه گروه از اعضای کارگاه‌های تئاتر و فن بیان مرکز با مربیگری مریم شفیع‌زاده به اجرای استندآپ کمدی با اجرای پرنیا زرگران و نرگس اقداری، نمایش گربه‌ها و خروس‌ها کاری از اعضای نونهال پسر و نمایش آرزوی آدم برفی با اجرای اعضای نونهال دختر پرداختند.

در پایان مراسم اعضا با خوراکی‌های خود از یکدیگر پذیرایی کرده و بار دیگر همدلی و مهربانی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بومهن تجربه نمودند.

لازم به ذکر است که عارفه هدایت و لیلا ناصری مربیان هنری مرکز با تهیه‌ی پانل معرفی آیین یلدا با این برنامه همراه شدند.

صد دانه یاقوت در مرکز بومهن

صد دانه یاقوت در مرکز بومهن

صد دانه یاقوت در مرکز بومهن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =