کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان اصلی ترین هدف است

مدیر کل کانون البرز در نشست شورای مشورتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصلی ترین هدف کانون را کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، زینب عاشری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در خصوص ضرورت کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان از لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای دست یافتن به این هدف غایی سخن گفت.

این مقام مسوول با بیان ترسیم برنامه‌ی راهبردی پنج ساله برای کانون کشور و لزوم ترسیم چشم انداز برای فعالیت‌های کانون استان از تعیین نقشه‌ی راه برای کانون بر اساس سند مهندسی فرهنگی کشور سخن گفت.

مدیر کل کانون البرز با اشاره به اقدامات خوبی که در زمان گذشته در کانون استان صورت پذیرفته است گفت ما باید نظرات خوب گذشته را اجرا کرده و در کنار آن برنامه‌های خلاق و نویی را نیز برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

ایشان همچنین از ضرورت شناسایی فعالان کودک و اساتید خبره دانشگاهی در تدوین برنامه ها با استفاده از ظرفیت اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز پیشکسوتان کانون و شورای مشورتی نوجوانان سخن گفته و ادامه داد باید برنامه‌ها را برای سه گروه کودک، نوجوان و خانواده‌ها به ویژه مادران برنامه‌ریزی کنیم چرا که اگر مادران با ما همراه نباشند فعالیت‌های ما به نتیجه‌ی دلخواه نخواهد رسید

توجه ویژه به نگه داشتن اندازه‌ی کانون و وسعت دادن فعالیت‌های این سازمان و نگاه استانی و ملی به فعالیت‌ها، تقویت فروشگاه ها، تربیت مربی کودک تراز انقلاب اسلامی، تشکیل ساختار فعال ارزیابی عملکرد در کانون، تقویت و گسترش فعالیت‌های کانون در حوزه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی، تشکیل مجمع فعالان کودک، استفاده از ظرفیت محله‌ها و مساجد و لزوم تعامل مراکز با نهادهای مردم نهاد و تشکل‌های مردمی به ویژه در محلات، تقویت مراکز سیار، برنامه‌ریزی فعالیت های سال 1403 بر اساس مناسبت های مرتبط تقویمی شورای، توجه به تربیت اسلامی کودکان و فلسفه برای کودک، توجه به فضای رسانه‌ای و به نتیجه رساندن فعالیت‌ها از دیگر مواردی بود که از سوی این مقام مسوول مطرح شد.

گفتنی است کارشناسان مسوول حوزه‌های مختلف و جمعی از کارشناسان ستادی کانون البرز در نشست شورای مشورتی کانون استان که ظهر روز دوشنبه 4 دی 1402 در اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد، حضور یافتند.

کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان اصلی ترین هدف است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =